Audi prezentuje kolejną hybrydę plug-in. Tym razem w modelu A6 

Audi sukcesywnie elektryfikuje swoją gamę napędową. Po A8 oraz Q7 plug-in przyszedł czas na podobne rozwiązanie, tyle że w modelu A6. Pod nazwą A6 55 TFSI e quattro kryją się bardzo ciekawe rozwiązania, które powinny przypaść do gustu klientom.

Wizualnie hybryda plug-in praktycznie nie różni się od typowo spalinowych odmian.Wizualnie hybryda plug-in praktycznie nie różni się od typowo spalinowych odmian.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Bazę w hybrydowym A6 stanowi dobrze znany, benzynowy silnik o pojemności 2 litrów i mocy 252 KM, który już sam w sobie zapewnia więcej niż przyzwoite osiągi. Tutaj został jednak dodatkowo sparowany z jednostką elektryczną generującą 142 KM. Łączna moc takiego zestawu to około 370 KM. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 500 Nm także nie rozczarowuje.

Sprint do setki zajmuje 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Jak przystało na hybrydę typu plug-in, jest też możliwość podróżowania wyłącznie na napędzie elektrycznym. Wówczas nie przekroczymy jednak 130 km/h, a maksymalny zasięg wyniesie 53 km.

To przyzwoita wartość, porównywalna z większością konkurentów. Bateria o pojemności 14,1 kWh to rozwiązanie, która zapewnia przyzwoity zasięg bez zbytniego zwiększania masy własnej oraz ograniczania przestrzeni wewnątrz pojazdu. Z uwagi na połączenie ekologicznego charakteru z niezłymi osiągami, auto może stanowić świetną alternatywę dla mocnych, typowo spalinowych napędów.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Tym bardziej, że Audi zamierza oferować ten model także z pakietem S-Line, w skład którego wchodzą 19-calowe felgi, matrycowe reflektory LED, sportowe fotele, czterostrefowa klimatyzacja, czy aktywne zawieszenie. W Niemczech za bazową odmianę A6 55 TFSI e quattro trzeba zapłacić 68 850 euro, co daje około 296 tysięcy złotych. Niebawem powinniśmy poznać także polskie ceny modelu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯