Audi prezentuje kolejną hybrydę plug-in. Tym razem w modelu A6 

Audi sukcesywnie elektryfikuje swoją gamę napędową. Po A8 oraz Q7 plug-in przyszedł czas na podobne rozwiązanie, tyle że w modelu A6. Pod nazwą A6 55 TFSI e quattro kryją się bardzo ciekawe rozwiązania, które powinny przypaść do gustu klientom.

Wizualnie hybryda plug-in praktycznie nie różni się od typowo spalinowych odmian.Wizualnie hybryda plug-in praktycznie nie różni się od typowo spalinowych odmian.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Bazę w hybrydowym A6 stanowi dobrze znany, benzynowy silnik o pojemności 2 litrów i mocy 252 KM, który już sam w sobie zapewnia więcej niż przyzwoite osiągi. Tutaj został jednak dodatkowo sparowany z jednostką elektryczną generującą 142 KM. Łączna moc takiego zestawu to około 370 KM. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 500 Nm także nie rozczarowuje.

Sprint do setki zajmuje 5,6 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Jak przystało na hybrydę typu plug-in, jest też możliwość podróżowania wyłącznie na napędzie elektrycznym. Wówczas nie przekroczymy jednak 130 km/h, a maksymalny zasięg wyniesie 53 km.

To przyzwoita wartość, porównywalna z większością konkurentów. Bateria o pojemności 14,1 kWh to rozwiązanie, która zapewnia przyzwoity zasięg bez zbytniego zwiększania masy własnej oraz ograniczania przestrzeni wewnątrz pojazdu. Z uwagi na połączenie ekologicznego charakteru z niezłymi osiągami, auto może stanowić świetną alternatywę dla mocnych, typowo spalinowych napędów.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Tym bardziej, że Audi zamierza oferować ten model także z pakietem S-Line, w skład którego wchodzą 19-calowe felgi, matrycowe reflektory LED, sportowe fotele, czterostrefowa klimatyzacja, czy aktywne zawieszenie. W Niemczech za bazową odmianę A6 55 TFSI e quattro trzeba zapłacić 68 850 euro, co daje około 296 tysięcy złotych. Niebawem powinniśmy poznać także polskie ceny modelu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem