Audi A8 oraz Q7 teraz także jako hybrydy plug-in 60 TFSIe

Audi kontynuuje proces elektryfikacji swojej gamy. Po Q5 oraz A7 Sportback kolejne modele doczekały się hybrydowej wersji plug-in. Mowa o A8 oraz Q7 z bardzo wydajnym napędem 60 TFSIe.

Rożnice wizualne w stosunku do odmiany spalinowej dotyczą głównie kształtu zderzaków.Rożnice wizualne w stosunku do odmiany spalinowej dotyczą głównie kształtu zderzaków.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Audi Q7 oraz A8 z uwagi na swoje pokaźne rozmiary oraz masę wydają się idealnymi kandydatami do współpracy z mocnym, hybrydowym napędem. Takie rozwiązanie zapewnia bowiem dobre osiągi i stosunkowo niskie spalanie, a w tym przypadku, dzięki rozwiązaniu plug-in, także i możliwość podróżowania wyłącznie na prądzie.

Na pierwszy rzut oka hybrydowe A8 i Q7 nie różnią się od swoich typowo spalinowych odpowiedników. Po dokładniejszej analizie można jednak dostrzec nieco inaczej wyprofilowane zderzaki oraz zmniejszony prześwit. Wszystko po to, by zoptymalizować aerodynamikę, zmniejszyć opory powietrza, a tym samym także obniżyć średnie spalanie.

Napęd 60 TFSIe bazuje na trzylitrowym, benzynowym silniku V6 z podwójnym doładowaniem, który wspólnie z jednostką elektryczną generuje łącznie 450 KM mocy i potężne 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest oczywiście realizowany poprzez wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni Tiptronic.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Co ciekawe, mimo różnic w budowie nadwozi obydwu modeli, deklarowane osiągi są niemalże identyczne. Sprint do setki zajmuje około 6,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 241 km/h. Różnice dotyczą jednak pojemności zastosowanych akumlatorów - ten w Q7 pomieści 17,3 kWh, natomiast w A8 tylko 14,1 kWh. Maksymalny zasięg podczas jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym oscyluje w granicach 35-40 km.

Teraz Audi może już bez obaw konkurować z markami BMW i Mercedes, które także oferują hybrydowe wersje swoich topowych SUV-ów i limuzyn. Czy modele z Ingolstadt będą stanowić atrakcyjną ofertę. Ceny powinniśmy poznać jeszcze w tym roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie