Audi A8 oraz Q7 teraz także jako hybrydy plug-in 60 TFSIe

Rożnice wizualne w stosunku do odmiany spalinowej dotyczą głównie kształtu zderzaków.
Rożnice wizualne w stosunku do odmiany spalinowej dotyczą głównie kształtu zderzaków.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

09.10.2019 09:15, aktual.: 13.03.2023 13:52

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Audi kontynuuje proces elektryfikacji swojej gamy. Po Q5 oraz A7 Sportback kolejne modele doczekały się hybrydowej wersji plug-in. Mowa o A8 oraz Q7 z bardzo wydajnym napędem 60 TFSIe.

Audi Q7 oraz A8 z uwagi na swoje pokaźne rozmiary oraz masę wydają się idealnymi kandydatami do współpracy z mocnym, hybrydowym napędem. Takie rozwiązanie zapewnia bowiem dobre osiągi i stosunkowo niskie spalanie, a w tym przypadku, dzięki rozwiązaniu plug-in, także i możliwość podróżowania wyłącznie na prądzie.

Na pierwszy rzut oka hybrydowe A8 i Q7 nie różnią się od swoich typowo spalinowych odpowiedników. Po dokładniejszej analizie można jednak dostrzec nieco inaczej wyprofilowane zderzaki oraz zmniejszony prześwit. Wszystko po to, by zoptymalizować aerodynamikę, zmniejszyć opory powietrza, a tym samym także obniżyć średnie spalanie.

Napęd 60 TFSIe bazuje na trzylitrowym, benzynowym silniku V6 z podwójnym doładowaniem, który wspólnie z jednostką elektryczną generuje łącznie 450 KM mocy i potężne 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest oczywiście realizowany poprzez wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni Tiptronic.

Obraz
© mat.prasowe

Co ciekawe, mimo różnic w budowie nadwozi obydwu modeli, deklarowane osiągi są niemalże identyczne. Sprint do setki zajmuje około 6,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 241 km/h. Różnice dotyczą jednak pojemności zastosowanych akumlatorów - ten w Q7 pomieści 17,3 kWh, natomiast w A8 tylko 14,1 kWh. Maksymalny zasięg podczas jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym oscyluje w granicach 35-40 km.

Teraz Audi może już bez obaw konkurować z markami BMW i Mercedes, które także oferują hybrydowe wersje swoich topowych SUV-ów i limuzyn. Czy modele z Ingolstadt będą stanowić atrakcyjną ofertę. Ceny powinniśmy poznać jeszcze w tym roku.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także