Audi A8 oraz Q7 teraz także jako hybrydy plug-in 60 TFSIe

Audi kontynuuje proces elektryfikacji swojej gamy. Po Q5 oraz A7 Sportback kolejne modele doczekały się hybrydowej wersji plug-in. Mowa o A8 oraz Q7 z bardzo wydajnym napędem 60 TFSIe.

Rożnice wizualne w stosunku do odmiany spalinowej dotyczą głównie kształtu zderzaków.Rożnice wizualne w stosunku do odmiany spalinowej dotyczą głównie kształtu zderzaków.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Audi Q7 oraz A8 z uwagi na swoje pokaźne rozmiary oraz masę wydają się idealnymi kandydatami do współpracy z mocnym, hybrydowym napędem. Takie rozwiązanie zapewnia bowiem dobre osiągi i stosunkowo niskie spalanie, a w tym przypadku, dzięki rozwiązaniu plug-in, także i możliwość podróżowania wyłącznie na prądzie.

Na pierwszy rzut oka hybrydowe A8 i Q7 nie różnią się od swoich typowo spalinowych odpowiedników. Po dokładniejszej analizie można jednak dostrzec nieco inaczej wyprofilowane zderzaki oraz zmniejszony prześwit. Wszystko po to, by zoptymalizować aerodynamikę, zmniejszyć opory powietrza, a tym samym także obniżyć średnie spalanie.

Napęd 60 TFSIe bazuje na trzylitrowym, benzynowym silniku V6 z podwójnym doładowaniem, który wspólnie z jednostką elektryczną generuje łącznie 450 KM mocy i potężne 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd jest oczywiście realizowany poprzez wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni Tiptronic.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Co ciekawe, mimo różnic w budowie nadwozi obydwu modeli, deklarowane osiągi są niemalże identyczne. Sprint do setki zajmuje około 6,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 241 km/h. Różnice dotyczą jednak pojemności zastosowanych akumlatorów - ten w Q7 pomieści 17,3 kWh, natomiast w A8 tylko 14,1 kWh. Maksymalny zasięg podczas jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym oscyluje w granicach 35-40 km.

Teraz Audi może już bez obaw konkurować z markami BMW i Mercedes, które także oferują hybrydowe wersje swoich topowych SUV-ów i limuzyn. Czy modele z Ingolstadt będą stanowić atrakcyjną ofertę. Ceny powinniśmy poznać jeszcze w tym roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟