BMW X1 xDrive25e już w salonach. Polskie ceny hybrydy plug-in

BMW kontynuuje proces elektryfikacji swojej gamy, starając się, aby każdy z modeli miał również swój odpowiednik w postaci hybrydy plug-in. Do tego grona dołącza właśnie najnowsze wcielenie SUV-a X1 w wersji xDrive25e.

BMW X1 w wersji plug-in kupimy już za 186 600 zł.BMW X1 w wersji plug-in kupimy już za 186 600 zł.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Pod maską BMW X1 xDrive25e znajdziemy benzynowy silnik 1.5 generujący 125 KM mocy i 165 Nm maksymalnego momentu obrotowego napędzający przednią oś, sprzężony z elektrycznym generatorem, który zapewnia dodatkowe 95 KM i 165 Nm wprawiając w ruch tylne koła. Takie połączenie to wydatek w wysokości co najmniej 186 600 zł.

Łączna moc zestawu napędowego to 220 KM, a maksymalny moment obrotowy oscyluje w granicach 385 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiada oczywiście 6-stopniowa skrzynia automatyczna. Taka kombinacja pozwala rozpędzać się do setki w 6,9 sekundy i osiągać maksymalnie 195 km/h.

Z racji, że jest to hybryda plug-in, istnieje oczywiście możliwość podróżowania wyłącznie na silniku elektrycznym. Maksymalny zasięg wyniesie wówczas około 55 km, co jest wartością porównywalną z większością konkurentów w tym segmencie.

BMW X1 xDrive25e - cennik poszczególnych wersji wyposażenia:

  • Advantage - od 186 600 zł. Lista standardowego wyposażenia zawiera m.in. automatyczną klimatyzację, multimedia z Bluetooth, elektrycznie zamykaną klapę bagażnika, czujniki parkowania z tyłu czy tempomat z funkcją automatycznego hamowania.
  • Sport Line - od 200 600 zł. Tutaj dodatkowo otrzymamy sportowe fotele, ozdobne wstawki nadwozia wykończone błyszczącą czernią, pełne oświetlenie LED czy sportową kierownicę.
  • X Line - od 200 600 zł. Wersja ta wyróżnia się chromowanymi wstawkami i półskórzaną tapicerką foteli. Reszta elementów wyposażenia jest identyczna z odmianą Sport Line.
  • M Sport - od 210 600 zł. Wyróżnikiem tego wariantu jest pakiet aerodynamiczny M, sportowe fotele pokryte skórą, czarna podsufitka, biały lakier nadwozia oraz felgi o specjalnym wzorze S Sport.

Największym konkurentem BMW X1 xDrive25e jest hybrydowe Volvo XC40 T5 Twin Engine, choć jego bazowa cena (224 tys. zł) jest wyższa niż w przypadku niemieckiego auta. Na debiut w polskich salonach czeka też Mercedes GLA Plug-In Hybrid.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯