BMW X1 xDrive25e już w salonach. Polskie ceny hybrydy plug-in

BMW kontynuuje proces elektryfikacji swojej gamy, starając się, aby każdy z modeli miał również swój odpowiednik w postaci hybrydy plug-in. Do tego grona dołącza właśnie najnowsze wcielenie SUV-a X1 w wersji xDrive25e.

BMW X1 w wersji plug-in kupimy już za 186 600 zł.BMW X1 w wersji plug-in kupimy już za 186 600 zł.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Pod maską BMW X1 xDrive25e znajdziemy benzynowy silnik 1.5 generujący 125 KM mocy i 165 Nm maksymalnego momentu obrotowego napędzający przednią oś, sprzężony z elektrycznym generatorem, który zapewnia dodatkowe 95 KM i 165 Nm wprawiając w ruch tylne koła. Takie połączenie to wydatek w wysokości co najmniej 186 600 zł.

Łączna moc zestawu napędowego to 220 KM, a maksymalny moment obrotowy oscyluje w granicach 385 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiada oczywiście 6-stopniowa skrzynia automatyczna. Taka kombinacja pozwala rozpędzać się do setki w 6,9 sekundy i osiągać maksymalnie 195 km/h.

Z racji, że jest to hybryda plug-in, istnieje oczywiście możliwość podróżowania wyłącznie na silniku elektrycznym. Maksymalny zasięg wyniesie wówczas około 55 km, co jest wartością porównywalną z większością konkurentów w tym segmencie.

BMW X1 xDrive25e - cennik poszczególnych wersji wyposażenia:

  • Advantage - od 186 600 zł. Lista standardowego wyposażenia zawiera m.in. automatyczną klimatyzację, multimedia z Bluetooth, elektrycznie zamykaną klapę bagażnika, czujniki parkowania z tyłu czy tempomat z funkcją automatycznego hamowania.
  • Sport Line - od 200 600 zł. Tutaj dodatkowo otrzymamy sportowe fotele, ozdobne wstawki nadwozia wykończone błyszczącą czernią, pełne oświetlenie LED czy sportową kierownicę.
  • X Line - od 200 600 zł. Wersja ta wyróżnia się chromowanymi wstawkami i półskórzaną tapicerką foteli. Reszta elementów wyposażenia jest identyczna z odmianą Sport Line.
  • M Sport - od 210 600 zł. Wyróżnikiem tego wariantu jest pakiet aerodynamiczny M, sportowe fotele pokryte skórą, czarna podsufitka, biały lakier nadwozia oraz felgi o specjalnym wzorze S Sport.

Największym konkurentem BMW X1 xDrive25e jest hybrydowe Volvo XC40 T5 Twin Engine, choć jego bazowa cena (224 tys. zł) jest wyższa niż w przypadku niemieckiego auta. Na debiut w polskich salonach czeka też Mercedes GLA Plug-In Hybrid.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii