BMW

Bayerische Motoren Werke AG, czyli BMW, to niemiecka marka, produkująca samochody i motocykle. Została założona 7 marca 1916 roku przez Franza Josefa Poppa, Karla Rappa, Camillo Castiglioniego. Siedziba tego producenta mieści w Monachium, w Bawarii, na południu Niemiec. Korzenie BMW sięgają do trzech firm: Rapp Motorenwerke, Bayerische Flugzeugwerke (BFw) i Fahrzeugfabrik Eisenach.

Początkowo, firma wytwarzała spalinowe silniki lotnicze. Później zajęła się produkcją motocykli. BMW zostało do tego niejako zmuszone, ponieważ na mocy Traktatu Wersalskiego miało zakończyć wytwarzanie jednostek dla lotnictwa.

Pierwszy samochód, jaki wyprodukowało BMW to niewielki Dixi. Powstało łącznie 2000 egzemplarzy tego pojazdu - na tyle opiewała umowa licencyjna z Austinem, który użyczył konstrukcji modelu 7.

Obecnie trzon gamy samochodów BMW stanowią Seria 1, Seria 2, Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6, Seria 7 oraz crossovery i SUV-y: X1, X3, X4, X5 i X6. W rodzinie BMW znajdziemy także sportowego roadstera Z4 oraz ekologiczną gamę modeli BMWi: i3 i i8.

Do marki BMW należą także dwaj inni producenci. Małe samochody premium pod skrzydłami BMW produkuje Mini. Do bawarskiego koncernu należy także brytyjski producent ultraluksusowych limuzyn - Rolls-Royce.

237 proc. wzrostu sprzedaży. Napęd, którego "nikt nie chce"

237 proc. wzrostu sprzedaży. Napęd, którego "nikt nie chce"

Aleksander Ruciński Aleksander Ruciński
Test: BMW X3 30e xDrive - nie patrz na deskę

Test: BMW X3 30e xDrive - nie patrz na deskę

Mariusz Zmysłowski Mariusz Zmysłowski
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]

​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]

Mateusz Żuchowski Mateusz Żuchowski
Test: BMW iX2 - cena czyni cuda (i dopłaty też)

Test: BMW iX2 - cena czyni cuda (i dopłaty też)

Mateusz Lubczański Mateusz Lubczański
Test: BMW iX - im lepiej je poznasz, tym jest lepsze

Test: BMW iX - im lepiej je poznasz, tym jest lepsze

Szymon Jasina Szymon Jasina
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata

Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata

Szymon Jasina Szymon Jasina
Zmienia kolor i zachwyca osiągami. To może być M3 przyszłości

Zmienia kolor i zachwyca osiągami. To może być M3 przyszłości

Aleksander Ruciński Aleksander Ruciński
Tych aut nikt nie chce. Zalegają w polskich salonach od lat

Tych aut nikt nie chce. Zalegają w polskich salonach od lat

Marcin Łobodziński Marcin Łobodziński
Test: BMW 550e – od entuzjastów, dla entuzjastów

Test: BMW 550e – od entuzjastów, dla entuzjastów

Mateusz Lubczański Mateusz Lubczański
BMW iX odświeżone. Najważniejszych zmian nie widać od razu

BMW iX odświeżone. Najważniejszych zmian nie widać od razu

Aleksander Ruciński Aleksander Ruciński
BMW M sprzedało rekordową liczbę aut. Bestseller mocno was zaskoczy

BMW M sprzedało rekordową liczbę aut. Bestseller mocno was zaskoczy

Aleksander Ruciński Aleksander Ruciński
Test: BMW M5 (G90) - brzemię giganta

Test: BMW M5 (G90) - brzemię giganta

Mariusz Zmysłowski Mariusz Zmysłowski
Oto elektryczne BMW M3. Wiemy, kiedy zrzuci kamuflaż

Oto elektryczne BMW M3. Wiemy, kiedy zrzuci kamuflaż

Aleksander Ruciński Aleksander Ruciński
Pierwsza jazda: nowe BMW M5 – musiałem się z nim przeprosić

Pierwsza jazda: nowe BMW M5 – musiałem się z nim przeprosić

Filip Buliński Filip Buliński