BMW X3 xDrive30e z wtyczką uzupełnia ofertę hybrydowych SUV‑ów

Mocne, ekologiczne i nieźle wycenione - będzie sukces?
Mocne, ekologiczne i nieźle wycenione - będzie sukces?
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

04.11.2019 13:40, aktual.: 13.03.2023 13:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

BMW sukcesywnie poszerza swoją ofertę pojazdów hybrydowych. Do gamy dołącza właśnie model, który ma duże szanse na sukces. To X3 xDrive30e plug-in, czyli hybryda, która umożliwia przejechanie nawet 46 km wyłącznie na prądzie.

Populacja hybryd typu plug-in sukcesywnie się powiększa. Nic dziwnego, gdyż są to auta, które łączą zalety pojazdu spalinowego i elektrycznego. Dzięki temu, że umożliwiają jazdę w pełnym trybie elektrycznym na krótkich dystansach, mogą być przez wielu klientów traktowane jako ciekawa alternatywa dla samochodów w pełni elektrycznych.

Bazą napędu w X3 xDrive30e jest dobrze znany, czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 184 KM, który sprzężono z dodatkową jednostką elektryczną. Łączna moc takiego zestawu to imponujące 292 KM. Nieźle prezentuje się też maksymalny moment obrotowy, wynoszący 420 Nm. Takie parametry w połączeniu z 8-stopniową automatyczną przekładnią i napędem na 4 koła pozwalają osiągać setkę w czasie 6,2 sekundy i rozpędzać się do 250 km/h.

Sporą zaletą modelu jest duży bagażnik. Dzięki temu, że zbiornik paliwa przeniesiono za tylną oś, a akumulator zamontowano tuż za kanapą, możemy zabrać na pokład 450 litrów bagażu. Pełne ładowanie ogniwa ze zwykłego gniazdka trwa 7 godzin i pozwala na pokonanie 46 km. Niby niewiele, lecz wielu osobom powinno w zupełności wystarczyć.

Obraz
© mat.prasowe

Klienci odbiorą pierwsze egzemplarze na początku 2020 roku. Ceny hybrydowego X3 startują od 235 tysięcy złotych, co jest rozsądną kwotą, jeśli weźmiemy pod uwagę moc i charakter pojazdu. Nie zdziwimy się, jeśli ta wersja odniesie spory sukces.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (5)
Zobacz także