Brytyjska marka "restrukturyzuje". Wiadomo, co to oznacza

W piątkowe popołudnie producent z Wysp ogłosił decyzję, która zepsuła weekend setkom pracowników.

Lotus EvijaLotus Evija
Źródło zdjęć: © autokult | Lotus Cars
Aleksander Ruciński

Mniej więcej sześć miesięcy temu Lotus informował, że z powodu słabych wyników finansowych nie może wykluczyć zwolnień. Firma, która w 2024 roku straciła 200 mln dolarów teraz przeszła od słów do czynów, informując o rozstaniu z 270 pracownikami zatrudnionymi w fabryce i biurach w Hethel.

W oficjalnym oświadczeniu Lotus zapowiedział chęć bliższej współpracy z koncernem macierzystym Geely, przy jednoczesnej wierności brytyjskim korzeniom.

"Lotus Cars ogłosiło proponowaną restrukturyzację działalności, aby zapewnić zrównoważoną działalność, pośród zmiennych i zmieniających się warunków rynkowych, w tym taryf w USA i zmieniającego się popytu konsumentów na samochody sportowe. Firma planuje zwiększyć synergię w całej marce Lotus oraz ze swoim największym udziałowcem i partnerem technologicznym, Geely Holding Group. Rozważamy większe dzielenie się zasobami i współpracę w zakresie technologii, inżynierii i operacji".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zmiażdżyli luksusowe auta. Służby opublikowały wideo

Nie da się ukryć, że Lotus potrzebuje modeli, które pozwolą mu odzyskać dawną świetność. Wydaje się, że elektryczne Eletre i Emeya nimi nie są. Pod kątem wydajności odstają bowiem od największych konkurentów.

Druga kwestia to nowe, amerykańskie cła na produkty z Chin wynoszące aż 145 proc. Eletre jak i Emeya powstają w Wuhan, więc w obliczu nowych ceł stają się praktycznie niesprzedawalne na ważnym dla marki rynku.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy