BYD Dolphin zyskał nową twarz. Elektryczny hatchback z Chin już nie straszy wyglądem

Chiński producent BYD przygotowuje się do wprowadzenia na rynek odświeżonej wersji swojego popularnego elektrycznego hatchbacka Dolphin.

BYD Dolphin po liftinguBYD Dolphin po liftingu
Źródło zdjęć: © MIIT
Aleksander Ruciński

Nowy model na rok 2026 zyskał zmieniony design, szczególnie w przedniej części, oraz dodatkową opcję napędu o mocy 174 KM. Zdjęcia samochodu pojawiły się na stronie chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT).

Od debiutu BYD Dolphin w 2021 roku jest to jego pierwsza znacząca modernizacja. Najbardziej zauważalne zmiany w wyglądzie zewnętrznym dotyczą przednich reflektorów, które teraz zachodzą na błotniki, przypominając nieco oryginalnego Chevroleta Bolta. Przedni grill stał się smuklejszy, a wloty powietrza w zderzaku zostały pomniejszone, nadając pojazdowi bardziej elegancki wygląd.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie

Profil samochodu pozostał w dużej mierze niezmieniony, z wyjątkiem nowych 16- i 17-calowych felg. Tył pojazdu zyskał jednak bardziej czysty design z przeprojektowanymi grafikami świateł tylnych oraz zmienionym zderzakiem, zbliżając go stylistycznie do nowszego modelu BYD Seal 06 GT.

Według dokumentów MIIT, odświeżony Dolphin mierzy 4 280 mm długości, 1 770 mm szerokości i 1 570 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2 700 mm. Oznacza to, że jest o 155 mm dłuższy niż chińska wersja z 2021 roku i tylko o 10 mm krótszy od wersji globalnej z 2023 roku.

BYD Dolphin po liftingu
BYD Dolphin po liftingu © Licencjodawca

Choć wnętrze nie zostało ujawnione, można spodziewać się w nim nowych technologii i delikatnie przeprojektowanych elementów wykończenia.

Pod maskę trafią trzy opcje napędu elektrycznego: najsłabsza o mocy 94 KM, nowa jednostka generująca 174 KM oraz najmocniejsza wersja 201 KM.

Samochód będzie wyposażony w akumulatory BYD Blade LFP. Obecne opcje bateryjne w Chinach obejmują pojemności 44,93 kWh i 60,48 kWh, zapewniające zasięg (CTLC) odpowiednio 420 km i 520 km.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie