BYD Dolphin zyskał nową twarz. Elektryczny hatchback z Chin już nie straszy wyglądem

Chiński producent BYD przygotowuje się do wprowadzenia na rynek odświeżonej wersji swojego popularnego elektrycznego hatchbacka Dolphin.

BYD Dolphin po liftinguBYD Dolphin po liftingu
Źródło zdjęć: © MIIT
Aleksander Ruciński

Nowy model na rok 2026 zyskał zmieniony design, szczególnie w przedniej części, oraz dodatkową opcję napędu o mocy 174 KM. Zdjęcia samochodu pojawiły się na stronie chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT).

Od debiutu BYD Dolphin w 2021 roku jest to jego pierwsza znacząca modernizacja. Najbardziej zauważalne zmiany w wyglądzie zewnętrznym dotyczą przednich reflektorów, które teraz zachodzą na błotniki, przypominając nieco oryginalnego Chevroleta Bolta. Przedni grill stał się smuklejszy, a wloty powietrza w zderzaku zostały pomniejszone, nadając pojazdowi bardziej elegancki wygląd.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie

Profil samochodu pozostał w dużej mierze niezmieniony, z wyjątkiem nowych 16- i 17-calowych felg. Tył pojazdu zyskał jednak bardziej czysty design z przeprojektowanymi grafikami świateł tylnych oraz zmienionym zderzakiem, zbliżając go stylistycznie do nowszego modelu BYD Seal 06 GT.

Według dokumentów MIIT, odświeżony Dolphin mierzy 4 280 mm długości, 1 770 mm szerokości i 1 570 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2 700 mm. Oznacza to, że jest o 155 mm dłuższy niż chińska wersja z 2021 roku i tylko o 10 mm krótszy od wersji globalnej z 2023 roku.

BYD Dolphin po liftingu
BYD Dolphin po liftingu © Licencjodawca

Choć wnętrze nie zostało ujawnione, można spodziewać się w nim nowych technologii i delikatnie przeprojektowanych elementów wykończenia.

Pod maskę trafią trzy opcje napędu elektrycznego: najsłabsza o mocy 94 KM, nowa jednostka generująca 174 KM oraz najmocniejsza wersja 201 KM.

Samochód będzie wyposażony w akumulatory BYD Blade LFP. Obecne opcje bateryjne w Chinach obejmują pojemności 44,93 kWh i 60,48 kWh, zapewniające zasięg (CTLC) odpowiednio 420 km i 520 km.

Wybrane dla Ciebie

Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie