Cadillac Escalade IQ. Amerykańska legenda doczekała się wersji na prąd

General Motors kontynuuje swoją elektryczną odyseję. Po modelach Lyriq i Celestiq przyszedł czas na gigantycznego SUV-a. To Escalade IQ, który całkowicie różni się od spalinowej wersji.

Wygląda masywnie i atrakcyjnie, ale nie ma wiele wspólnego ze spalinową wersjąWygląda masywnie i atrakcyjnie, ale nie ma wiele wspólnego ze spalinową wersją
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Cadillac
Aleksander Ruciński

Okazałe nadwozie oparte na platformie Ultium mierzy 5697 mm długości, 2389 mm szerokości, 1934 mm wysokości, a rozstaw osi to imponujące 3460 mm. Do tego trzeba wspomnieć o 24-calowych kołach, które w zestawieniu z masywnymi kształtami nie wydają się aż tak wielkie.

Spore wymiary przekładają się na przestrzeń w kabinie. Nawet z trzema rzędami siedzeń bagażnik pomieści ponad 670 litrów, a gdy pozbędziemy się ostatniego, aż 1958 litrów. Jak przystało na elektryka, jest też dodatkowa przestrzeń bagażowa z przodu, mieszcząca kolejne 345 litrów.

W modelu Escalade przestrzeń idzie w parze z luksusem. Kabina, choć mocno cyfrowa, sprawia wrażenie salonu na kołach. Kokpit jest tak naprawdę 55-calowym ekranem. Towarzyszy mu mniejszy, dolny wyświetlacz na tunelu środkowym. Ekrany można mieć też z tyłu, w towarzystwie dwóch w pełni regulowanych foteli ze stolikami. Nie brakuje także rozbudowanego systemu audio – topowy od AKG ma aż 40 głośników.

Cadillac Escalade IQ
Cadillac Escalade IQ © Materiały prasowe | Cadillac

Najważniejsze jest jednak to, czego nie widać na pierwszy rzut oka. Mowa o danych technicznych, które – przynajmniej na papierze – brzmią imponująco. Dwa elektryczne silniki generują do 760 KM mocy i aż 1063 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zasila je akumulator o pojemności 200 kWh zapewniający do 743 km zasięgu.

Dzięki takim parametrom ten ogromny SUV rozpędza się do setki w mniej niż 5 sekund i może ciągnąć przyczepę o masie ponad 3,5 tony. Ma też skrętną tylną oś ułatwiającą manewrowanie. To rozwiązanie zapożyczone z innego auta GM, Hummera EV.

Nie pozostaje nic innego, jak czekać na rynkowy debiut i potwierdzenie tych rewelacji w rzeczywistości. Trzeba jednak przyznać, że Escalade IQ wydaje się mocnym graczem w segmencie luksusowych SUV-ów na prąd. Cena, jak na osiągi i wyposażenie, również nie rozczarowuje – w USA auto startuje od kwoty 130 tys. dolarów.

  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Wygląda masywnie i atrakcyjnie, ale nie ma wiele wspólnego ze spalinową wersją
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
[1/24] Cadillac Escalade IQ Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Cadillac

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie