Cadillac Escalade IQ. Amerykańska legenda doczekała się wersji na prąd

Cadillac Escalade IQ. Amerykańska legenda doczekała się wersji na prąd

Wygląda masywnie i atrakcyjnie, ale nie ma wiele wspólnego ze spalinową wersją
Wygląda masywnie i atrakcyjnie, ale nie ma wiele wspólnego ze spalinową wersją
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Cadillac
Aleksander Ruciński
10.08.2023 09:23, aktualizacja: 10.08.2023 10:49

General Motors kontynuuje swoją elektryczną odyseję. Po modelach Lyriq i Celestiq przyszedł czas na gigantycznego SUV-a. To Escalade IQ, który całkowicie różni się od spalinowej wersji.

Okazałe nadwozie oparte na platformie Ultium mierzy 5697 mm długości, 2389 mm szerokości, 1934 mm wysokości, a rozstaw osi to imponujące 3460 mm. Do tego trzeba wspomnieć o 24-calowych kołach, które w zestawieniu z masywnymi kształtami nie wydają się aż tak wielkie.

Spore wymiary przekładają się na przestrzeń w kabinie. Nawet z trzema rzędami siedzeń bagażnik pomieści ponad 670 litrów, a gdy pozbędziemy się ostatniego, aż 1958 litrów. Jak przystało na elektryka, jest też dodatkowa przestrzeń bagażowa z przodu, mieszcząca kolejne 345 litrów.

W modelu Escalade przestrzeń idzie w parze z luksusem. Kabina, choć mocno cyfrowa, sprawia wrażenie salonu na kołach. Kokpit jest tak naprawdę 55-calowym ekranem. Towarzyszy mu mniejszy, dolny wyświetlacz na tunelu środkowym. Ekrany można mieć też z tyłu, w towarzystwie dwóch w pełni regulowanych foteli ze stolikami. Nie brakuje także rozbudowanego systemu audio – topowy od AKG ma aż 40 głośników.

Cadillac Escalade IQ
Cadillac Escalade IQ© Materiały prasowe | Cadillac

Najważniejsze jest jednak to, czego nie widać na pierwszy rzut oka. Mowa o danych technicznych, które – przynajmniej na papierze – brzmią imponująco. Dwa elektryczne silniki generują do 760 KM mocy i aż 1063 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zasila je akumulator o pojemności 200 kWh zapewniający do 743 km zasięgu.

Dzięki takim parametrom ten ogromny SUV rozpędza się do setki w mniej niż 5 sekund i może ciągnąć przyczepę o masie ponad 3,5 tony. Ma też skrętną tylną oś ułatwiającą manewrowanie. To rozwiązanie zapożyczone z innego auta GM, Hummera EV.

Nie pozostaje nic innego, jak czekać na rynkowy debiut i potwierdzenie tych rewelacji w rzeczywistości. Trzeba jednak przyznać, że Escalade IQ wydaje się mocnym graczem w segmencie luksusowych SUV-ów na prąd. Cena, jak na osiągi i wyposażenie, również nie rozczarowuje – w USA auto startuje od kwoty 130 tys. dolarów.

  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Wygląda masywnie i atrakcyjnie, ale nie ma wiele wspólnego ze spalinową wersją
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
  • Cadillac Escalade IQ
[1/24] Cadillac Escalade IQŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Cadillac
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)