WAŻNE
TERAZ

Bezzałogowiec PGZ spadł w Inowrocławiu. Potwierdziła nam to policja

Hummer EV to bestia na kołach. Sam akumulator waży tyle, co zwykły Golf

Elektryczny Hummer EV niebawem rozgości się na amerykańskim rynku. W związku z tym producent opublikował oficjalne dane techniczne, w tym masę własną, pojemność akumulatora i zasięg. W każdym przypadku mowa o dużych liczbach.

Hummer EV Edition 1Hummer EV Edition 1
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hummer
Aleksander Ruciński

Szczegółowa specyfikacja Hummera EV nie jest już tajemnicą. General Motors przedłożyło ją amerykańskiej agencji ochrony środowiska (EPA), dzięki czemu dane trafiły do opinii publicznej. Wynika z nich, że EV to prawdziwy hummer. Przynajmniej w kwestii parametrów.

Wrażenie robi już masa własna, która wynosi nieco ponad 4 tony, z czego sam akumulator to 1,3 tony - mniej więcej tyle, ile waży przeciętny spalinowy kompakt. Trudno się temu dziwić, skoro użyteczna pojemność baterii wynosi aż 212,7 kWh. Dla porównania ogromne BMW iX 50 ma zestaw o pojemności 105,2 kWh.

Można by przypuszczać, że taka wartość przełoży się na spektakularny zasięg. Warto jednak pamiętać, że elektryczne silniki generują tu aż 1000 prądożernych KM. W dodatku mają co dźwigać, dlatego też deklarowany zasięg według EPA to maksymalnie 530 km. Nadal sporo, ale niektórzy mogą czuć się rozczarowani. Wspomniane BMW według normy EPA ma bowiem zbliżone możliwości.

Jak potwierdza General Motors, jest to ostateczna specyfikacja produkcyjnego Hummera EV First Edition na rok 2022. Auto wyceniono na 110 295 dolarów. W planach na przyszłość są jednak także tańsze, słabsze i co za tym idzie, pewnie nieco lżejsze wersje.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie