Hummer EV to bestia na kołach. Sam akumulator waży tyle, co zwykły Golf

Elektryczny Hummer EV niebawem rozgości się na amerykańskim rynku. W związku z tym producent opublikował oficjalne dane techniczne, w tym masę własną, pojemność akumulatora i zasięg. W każdym przypadku mowa o dużych liczbach.

Hummer EV Edition 1Hummer EV Edition 1
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hummer
Aleksander Ruciński

Szczegółowa specyfikacja Hummera EV nie jest już tajemnicą. General Motors przedłożyło ją amerykańskiej agencji ochrony środowiska (EPA), dzięki czemu dane trafiły do opinii publicznej. Wynika z nich, że EV to prawdziwy hummer. Przynajmniej w kwestii parametrów.

Wrażenie robi już masa własna, która wynosi nieco ponad 4 tony, z czego sam akumulator to 1,3 tony - mniej więcej tyle, ile waży przeciętny spalinowy kompakt. Trudno się temu dziwić, skoro użyteczna pojemność baterii wynosi aż 212,7 kWh. Dla porównania ogromne BMW iX 50 ma zestaw o pojemności 105,2 kWh.

Można by przypuszczać, że taka wartość przełoży się na spektakularny zasięg. Warto jednak pamiętać, że elektryczne silniki generują tu aż 1000 prądożernych KM. W dodatku mają co dźwigać, dlatego też deklarowany zasięg według EPA to maksymalnie 530 km. Nadal sporo, ale niektórzy mogą czuć się rozczarowani. Wspomniane BMW według normy EPA ma bowiem zbliżone możliwości.

Jak potwierdza General Motors, jest to ostateczna specyfikacja produkcyjnego Hummera EV First Edition na rok 2022. Auto wyceniono na 110 295 dolarów. W planach na przyszłość są jednak także tańsze, słabsze i co za tym idzie, pewnie nieco lżejsze wersje.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie