Hummer EV to bestia na kołach. Sam akumulator waży tyle, co zwykły Golf
Elektryczny Hummer EV niebawem rozgości się na amerykańskim rynku. W związku z tym producent opublikował oficjalne dane techniczne, w tym masę własną, pojemność akumulatora i zasięg. W każdym przypadku mowa o dużych liczbach.
17.02.2022 | aktual.: 10.03.2023 14:16
Szczegółowa specyfikacja Hummera EV nie jest już tajemnicą. General Motors przedłożyło ją amerykańskiej agencji ochrony środowiska (EPA), dzięki czemu dane trafiły do opinii publicznej. Wynika z nich, że EV to prawdziwy hummer. Przynajmniej w kwestii parametrów.
Wrażenie robi już masa własna, która wynosi nieco ponad 4 tony, z czego sam akumulator to 1,3 tony - mniej więcej tyle, ile waży przeciętny spalinowy kompakt. Trudno się temu dziwić, skoro użyteczna pojemność baterii wynosi aż 212,7 kWh. Dla porównania ogromne BMW iX 50 ma zestaw o pojemności 105,2 kWh.
Można by przypuszczać, że taka wartość przełoży się na spektakularny zasięg. Warto jednak pamiętać, że elektryczne silniki generują tu aż 1000 prądożernych KM. W dodatku mają co dźwigać, dlatego też deklarowany zasięg według EPA to maksymalnie 530 km. Nadal sporo, ale niektórzy mogą czuć się rozczarowani. Wspomniane BMW według normy EPA ma bowiem zbliżone możliwości.
Jak potwierdza General Motors, jest to ostateczna specyfikacja produkcyjnego Hummera EV First Edition na rok 2022. Auto wyceniono na 110 295 dolarów. W planach na przyszłość są jednak także tańsze, słabsze i co za tym idzie, pewnie nieco lżejsze wersje.