Chiński gigant wchodzi do Europy. Nawiązał współpracę z największą grupą dealerską

Koncern Great Wall wkracza w kolejną fazę planu europejskiej ekspansji. Już niebawem wystartuje ze sprzedażą dwóch elektrycznych modeli. Najpierw w Niemczech, a następnie innych krajach Europy. Chińczycy wybrali sobie naprawdę mocnego partnera.

Ora Funky Cat będzie pierwszym elektrykiem Great Wall sprzedawanym w EuropieOra Funky Cat będzie pierwszym elektrykiem Great Wall sprzedawanym w Europie
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Great Wall
Aleksander Ruciński
3

To sieć dealerska Emil Frey Europe będąca największą tego typu grupą na Starym Kontynencie. Dystrybutor z ugruntowaną pozycją będzie sprzedawał pojazdy marek Ora i Wey należących do koncernu Great Wall.

Sam Great Wall jest największym producentem SUV-ów i pickupów w Chinach oraz trzecim co do wielkości producentem samochodów elektrycznych i hybryd plug-in na świecie. Jego auta póki co nie były zbyt popularne w Europie, lecz niebawem ma się to zmienić.

Już niedługo na niemieckim rynku zadebiutują dwie marki oferujące elektryczne modele w przystępnych cenach. Pierwszym z nich będzie Ora Good Cat, na potrzeby europejskiego rynku przemianowana na Funky Cat.

Chińczycy zdają sobie sprawę, że trafienie do wymagających klientów nie będzie łatwe. Decyzja o wyborze solidnego partnera wydaje się więc słuszna. Ewentualny sukces oferty będzie jednak zależał głównie od stosunku ceny do jakości. Jeśli ten okaże się korzystny, nietypowe pochodzenie pojazdów nie powinno mieć większego znaczenia.

Obecnie klienci traktują takie produkty z dystansem. Z czasem jednak może się to zmienić. Wystarczy wspomnieć jak jeszcze kilkanaście lat temu patrzyliśmy na chińskie smartfony, z których dziś chętnie korzystamy.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Test: Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ - suche cyferki to nie wszystko
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas