Chiński gigant wchodzi do Europy. Nawiązał współpracę z największą grupą dealerską
Koncern Great Wall wkracza w kolejną fazę planu europejskiej ekspansji. Już niebawem wystartuje ze sprzedażą dwóch elektrycznych modeli. Najpierw w Niemczech, a następnie innych krajach Europy. Chińczycy wybrali sobie naprawdę mocnego partnera.
14.08.2022 | aktual.: 10.03.2023 13:43
To sieć dealerska Emil Frey Europe będąca największą tego typu grupą na Starym Kontynencie. Dystrybutor z ugruntowaną pozycją będzie sprzedawał pojazdy marek Ora i Wey należących do koncernu Great Wall.
Sam Great Wall jest największym producentem SUV-ów i pickupów w Chinach oraz trzecim co do wielkości producentem samochodów elektrycznych i hybryd plug-in na świecie. Jego auta póki co nie były zbyt popularne w Europie, lecz niebawem ma się to zmienić.
Już niedługo na niemieckim rynku zadebiutują dwie marki oferujące elektryczne modele w przystępnych cenach. Pierwszym z nich będzie Ora Good Cat, na potrzeby europejskiego rynku przemianowana na Funky Cat.
Chińczycy zdają sobie sprawę, że trafienie do wymagających klientów nie będzie łatwe. Decyzja o wyborze solidnego partnera wydaje się więc słuszna. Ewentualny sukces oferty będzie jednak zależał głównie od stosunku ceny do jakości. Jeśli ten okaże się korzystny, nietypowe pochodzenie pojazdów nie powinno mieć większego znaczenia.
Obecnie klienci traktują takie produkty z dystansem. Z czasem jednak może się to zmienić. Wystarczy wspomnieć jak jeszcze kilkanaście lat temu patrzyliśmy na chińskie smartfony, z których dziś chętnie korzystamy.