Ciężarówki nie będą potrzebować kierowców? Ta firma udowadnia, że to możliwe

Amerykańska firma TuSimple zakończyła, jak twierdzi, pierwszy udany przejazd autonomicznej ciężarówki bez jakiejkolwiek ingerencji człowieka po drogach publicznych w Chinach.

Autonomiczny pojazd pokonał ponad 60 kilometrów drogami publicznymi SzanghajuAutonomiczny pojazd pokonał ponad 60 kilometrów drogami publicznymi Szanghaju
Źródło zdjęć: © TuSimple

Bieg odbył się po wyznaczonych drogach publicznych zatwierdzonych przez rząd Szanghaju i obejmował m.in. tamtejszy port logistyczny oraz most Donghai. Trasa miała około 62 kilometrów długości. Auto jechało zarówno w środowisku miejskim, jak i autostradowym. Pojazd musiał zwracać uwagę na wiele czynników i na bieżąco dostosowywać się do panujących warunków. Zmagał się m.in. z sygnalizacją świetlną, zmianą pasów, mgłą i bocznym wiatrem.

TuSimple Completes First "Driver Out," Fully Autonomous Semi-Truck Run on Public Roads in China

Autonomiczna ciężarówka pokonała samodzielnie całą trasę i nie asystował jej w tym żaden człowiek, ani zza kierownicy, ani zza komputera. Aby zapewnić bezpieczeństwo publiczne, TuSimple współpracowało z rządem i policją, aby podczas autonomicznego biegu korzystać z pojazdu jadącego obok ciężarówki.

– Bycie pierwszym, który przeprowadził bieg "Driver Out" w Chinach, to ważny kamień milowy – powiedział Cheng Lu, prezes i dyrektor generalny TuSimple. – Po naszym udanym występie "Driver Out" w Stanach Zjednoczonych w 2021 r. osiągnięcie to stanowi kolejny kluczowy przełom dla TuSimple i dodatkowo podkreśla naszą pozycję lidera w branży autonomicznej jazdy – dodał.

Prezes TuSimple wspomina o udanym przejeździe ich autonomicznej ciężarówki, który odbył się w 2021 roku w amerykańskim stanie Arizona. Wówczas pojazd przejechał około 130 km dzielących centrum dystrybucyjne w Phoenix od stacji kolejowej w Tuscon. Bieg również zakończył się sukcesem, mimo to przedsiębiorstwo postanowiło nie ponawiać eksperymentu na terenie USA i skoncentrować się na Azji.

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie