Citroën C5 Aircross debiutuje w wersji Plug-in Hybrid

C5 Aircross Plug-in Hybrid będzie tańszy niż Peugeot 3008 z tym samym napędem.
C5 Aircross Plug-in Hybrid będzie tańszy niż Peugeot 3008 z tym samym napędem.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

07.11.2019 11:32, aktual.: 13.03.2023 13:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Citroën poszedł w ślady bratniego Peugeota i uzupełnił swoją ofertę o hybrydę typu plug-in. Taki napęd zagościł pod maską największego crossovera marki - C5 Aircrossa. Auto wyróżnia się całkiem przyzwoitą mocą, lecz nadal nie jest dostępne z napędem na cztery koła.

C5 Aircross Plug-In Hybrid wykorzystuje sprawdzone podzespoły, które znamy już m.in. z hybrydowych odmian Peugeota 508 oraz 3008. Bazę stanowi tu benzynowy, czterocylindrowy silnik 1,6 THP o mocy 180 KM, a wspiera go jednostka elektryczna. Łączna moc takiego zestawu wynosi 225 KM, a maksymalny moment obrotowy 320 Nm.

Za przeniesienie napędu na przednią oś odpowiada 8-stopniowa, automatyczna przekładnia EAT8, a dzięki akumulatorowi o pojemności 13,2 kWh auto może jeździć bez silnika spalinowego. Według producenta prądu wystarczy na dystans 50 km. Proces ładowania z domowego gniazdka trwa około 7 godzin, a przy korzystaniu z szybkich ładowarek można go skrócić do 2 godzin.

Wizualnie C5 Aircross Plug-in Hybrid nie różni się znacząco od typowo spalinowych odmian, jeśli nie liczyć niebieskich wstawek w zderzaku oraz listwach bocznych. Producent zadbał również o odpowiednie oznaczenia w tej samej barwie. Klapkę, pod którą ukryto gniazdo ładowania, zamontowano natomiast po lewej stronie nadwozia, przeciwnie do wlewu paliwa.

Obraz
© mat.prasowe

Wnętrze pozostało bez zmian. Jedyne różnice dostrzeżemy we wskaźnikach prezentujących nowe opcje, takie jak wykorzystanie baterii czy rozkład mocy pomiędzy poszczególnymi silnikami. Ciekawostką jest również niebieskie, ambientowe podświetlenie, które włącza się automatycznie podczas jazdy w trybie elektrycznym.

O sukcesie hybrydowego C5 Aircross zdecyduje przede wszystkim cena. We Francji trzeba zapłacić 39 950 euro, czyli znacznie mniej niż za Peugeota 3008 z tym samym napędem, wycenionego na 43 800 euro. Biorąc pod uwagę, że w Polsce 3008 Plug-in Hybrid kosztuje 166 500 zł, możemy zakładać, że C5 Aircross zmieści się w kwocie około 150 tysięcy złotych. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów wiosną 2020 roku.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/19]
Źródło artykułu:WP Autokult
CitroënCitroën C5crossover/suv
Komentarze (7)