Cupra el-Born to pierwszy elektryk marki. Ma agresywną stylistykę i świetny sprint do... 50 km/h

Najmłodsza marka koncernu Volkswagena nie próżnuje. Po pierwszym samodzielnym modelu Formentor przyszedł czas na pierwsze auto Cupry z napędem elektrycznym. To el-Born, który przerodził się z konceptu w wersję produkcyjną. Auto trafi do salonów w przyszłym roku.

Cupra el-Born dołączy do gamy w 2021 roku.Cupra el-Born dołączy do gamy w 2021 roku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Hiszpańska Cupra robi wszystko, by udowodnić, że nie jest tylko sportowym oddziałem Seata. Nowy model el-Born jest tego najlepszym dowodem. To pierwsze w pełni elektryczne auto w gamie młodej marki. Będzie łączyć sportowe osiągi z ciekawym wyglądem i ekologicznym charakterem.

Cupra el-Born nie jest żadną tajemnicą. Kilka miesięcy temu poznaliśmy bowiem przedprodukcyjny koncept, który teraz przerodził się w praktycznie gotowy do produkcji wariant. Wygląd i specyfikacja techniczna podana do publicznej wiadomości nie powinny już ulec zmianie do dnia premiery zaplanowanej na 2021 rok.

Jak widać, el-Born wyróżnia się aerodynamicznie wystylizowanym, kompaktowym nadwoziem zdolnym wygodnie zmieścić 4 osoby. Wnętrze nawiązuje nieco do Skody Scali czy nowego Seata Leona, choć dzięki miedzianym detalom i Alcantarze można tu poczuć prawdziwie sportowy klimat Cupry.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Największą atrakcję stanowi jednak elektryczny napęd o bliżej nieznanej jak dotąd mocy. Wiadomo jednak, że auto będzie w stanie rozpędzać się od 0 do 50 km/h w 2,9 sekundy. Jaki natomiast będzie czas sprintu do setki? Tego jeszcze nie wiemy.

Na uwagę zasługuje jednak pojemny akumulator 84 kWh i deklarowany przez producenta 500-kilometrowy zasięg na jednym ładowaniu. Co ważne, auto będzie charakteryzować się możliwością szybkiego ładowania, dzięki czemu w ciągu zaledwie 30 minut skumulujemy energię potrzebną do pokonania 260 km.

Hiszpanie obiecują emocjonującą jazdę i bogate wyposażenie - na pokładzie znajdziemy m.in. rozbudowane multimedia, systemy wsparcia kierowcy czy adaptacyjne zawieszenie. Produkcja modelu el-Born w niemieckich zakładach w Zwickau, tych samych, w których powstaje VW ID.3, ma ruszyć w 2021 roku.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Niemcy podali graniczne dane. Poniżej tego nie kupuj używanego auta
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner