Elektryczna alfa romeo ma być potworem. Nawet 1000 KM mocy?

Czy warto czekać na elektryczne modele Alfy Romeo? Jeżeli liczycie na wyjątkowe osiągi, jak najbardziej. Włoskie auta w wersjach Quadrifoglio będą mogły, zdaniem dyrektora generalnego marki, pochwalić się szaloną wręcz mocą.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio QuadrifoglioAlfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alfa Romeo
Kamil Niewiński

Alfa Romeo znajduje się obecnie w trakcie bardzo intensywnie prowadzonego procesu elektryfikacji. Dopiero w 2022 roku na rynku pojawiła się pierwsza hybryda w postaci modelu Tonale, a już w 2025 roku Alfa Romeo ma stać się w pełni elektrycznym producentem. Droga do przejścia jest więc daleka, a czasu niewiele. Włosi mają jednak naprawdę ambitne plany na przyszłość.

Alfa Romeo nadal ma zamiar być marką stawiającą na sportowe doznania i sporą dawkę luksusu. Przewidywane przez producenta osiągi wyglądają jednak naprawdę imponująco. Mówił o tym w rozmowie z portalem CarSales dyrektor generalny marki, Jean-Philippe Imparato. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Alfa Romeo Stelvio - też będzie jak Ibisz?

Francuz snuje przed fanami markami naprawdę fantastyczne wizje. Wedle jego słów, większość przyszłych modeli Alfy będzie otrzymywać sportowe wersje Quadrifoglio, które będą miały baterie mogące ładować się o wiele szybciej – nawet bezprzewodowo. Imparato mówi również o jednostkach napędowych, które mają osiągać pułap nawet 900-1000 KM, co jest gigantyczną w porównaniu do obecnych modeli wartością.

Wspomniane akumulatory przyszłości, które mają być zaimplementowane w elektrycznych alfach romeo, mają mieć mniejszą pojemność, co zmniejszy ich masę, lecz mają za to cechować się o wiele lepszą wydajnością energetyczną. Imparato ma również świadomość, że suche liczby nie zrobią na klientach wrażenia. Dlatego też Alfa Romeo poszuka sposobów, by jak najlepiej pokazać im potencjał swoich aut.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie