Elektryczna alfa romeo ma być potworem. Nawet 1000 KM mocy?

Czy warto czekać na elektryczne modele Alfy Romeo? Jeżeli liczycie na wyjątkowe osiągi, jak najbardziej. Włoskie auta w wersjach Quadrifoglio będą mogły, zdaniem dyrektora generalnego marki, pochwalić się szaloną wręcz mocą.

Alfa Romeo Giulia i Stelvio QuadrifoglioAlfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Alfa Romeo
Kamil Niewiński
SKOMENTUJ

Alfa Romeo znajduje się obecnie w trakcie bardzo intensywnie prowadzonego procesu elektryfikacji. Dopiero w 2022 roku na rynku pojawiła się pierwsza hybryda w postaci modelu Tonale, a już w 2025 roku Alfa Romeo ma stać się w pełni elektrycznym producentem. Droga do przejścia jest więc daleka, a czasu niewiele. Włosi mają jednak naprawdę ambitne plany na przyszłość.

Alfa Romeo nadal ma zamiar być marką stawiającą na sportowe doznania i sporą dawkę luksusu. Przewidywane przez producenta osiągi wyglądają jednak naprawdę imponująco. Mówił o tym w rozmowie z portalem CarSales dyrektor generalny marki, Jean-Philippe Imparato. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Alfa Romeo Stelvio - też będzie jak Ibisz?

Francuz snuje przed fanami markami naprawdę fantastyczne wizje. Wedle jego słów, większość przyszłych modeli Alfy będzie otrzymywać sportowe wersje Quadrifoglio, które będą miały baterie mogące ładować się o wiele szybciej – nawet bezprzewodowo. Imparato mówi również o jednostkach napędowych, które mają osiągać pułap nawet 900-1000 KM, co jest gigantyczną w porównaniu do obecnych modeli wartością.

Wspomniane akumulatory przyszłości, które mają być zaimplementowane w elektrycznych alfach romeo, mają mieć mniejszą pojemność, co zmniejszy ich masę, lecz mają za to cechować się o wiele lepszą wydajnością energetyczną. Imparato ma również świadomość, że suche liczby nie zrobią na klientach wrażenia. Dlatego też Alfa Romeo poszuka sposobów, by jak najlepiej pokazać im potencjał swoich aut.

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców