Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia od włoskiego koncernu zadebiutowała na rynku w 1962 roku. Przez 16 lat produkcji ten sportowy samochód osobowy uzyskał miano kultowego. Alfa Romeo Giulia dysponowała wówczas silnikiem 1,6 litra z napędem na tylną oś, do setki rozpędzała się w prawie 15 sekund, a jej prędkość maksymalna wynosiła zawrotne jak na lata 60. 165 kilometrów na godzinę.

Znana nam obecnie Alfa Romeo Giulia, oznaczana jako 925, produkowana jest od kwietnia 2016 roku, a zadebiutowała na targach motoryzacyjnych w Genewie. Język stylistyczny najnowszych modeli marki Alfa Romeo dobrze koresponduje z jej korzeniami. Alfa Romeo Giulia wyposażona została w napęd tylny – ta sama stosowana tutaj płyta podłogowa używana jest również w Maserati. Ten czterodrzwiowy sedan posiada 6-biegową skrzynię manualną bądź 8-biegową automatyczną. Całkowita masa Alfa Romeo Giulia waha się pomiędzy 1374 a 1524 kilogramami. W baku Alfa Romeo Giulia mieści się 58 litrów paliwa, a bagażnik ma pojemność 480 litrów.

W Alfa Romeo Giulia znajdziemy atrapę chłodnicy (scudetto), tempomat, kierownicę pokrytą skórą, automatyczną klimatyzację dwustrefową, ABS, system hamowania awaryjnego AEB oraz zintegrowany system hamowania. Alfa Romeo Giulia w podstawowej wersji ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW), posiada elektryczny hamulec postojowy, czujniki deszczu i zmierzchu, a także 16-calowe alufelgi.

Przed zakupem Alfa Romeo Giulia w salonie zamówić można spersonalizowanie własnego modelu samochodu. Zachwycą z pewnością komfortowy system bezkluczykowy, podświetlone klamki, sportowa kierownica, czujniki parkowania z kamerą cofania, automatyczne światła mijania, napęd na cztery koła czy podgrzewane spryskiwacze. W Alfie Romeo Giulia istnieją także takie indywidualne rozwiązania, jak adaptacyjne reflektory, monitorowanie martwego pola oraz zaawansowany system audio z niezłym wzmacniaczem.

Jeśli chodzi o wersje wyposażeniowe, wśród pojazdów Alfa Romeo Giulia możemy wyróżnić również Alfa Romeo Quadrifoglio, Veloce, Super, a także limitowaną wersję Milano. Stosowane w powyższych modelach silniki to:

  • Silniki benzynowe Alfa Romeo Giulia. 2.0 Turbo (R4) charakteryzuje pojemność skokowa 1995 cm3 i 200 lub 280 KM oraz odpowiednio 235 lub 250 km/h maksymalnej prędkości i przyspieszenie do setki w 6,2 lub 5,6 sekundy. Silnik V.6 2.9 Twin Turbo to 2891 cm3 pojemności skokowej, 510 KM, maksymalna prędkość 307 km/h i 3,9 sekundy przyspieszenia do setki.
  • Silniki wysokoprężne Alfa Romeo Giulia. 2.2 MultiJet 2 (R4) to 2143 cm3 pojemności skokowej, 150, 180 bądź 210 KM, maksymalne prędkości rzędu odpowiednio 220, 230 i 250 km/h oraz przyspieszenia do setki wynoszące 8,3, 7,1 oraz 6,6 sekundy.

Średnie spalanie Alfy Romeo Giulia na trasie nie przekracza 8-10 litrów benzyny na 100 kilometrów. Natomiast zakorkowane miasto to już większe wyzwanie dla portfela. Alfa Romeo Giulia spala przeciętnie podczas jazdy w korkach około 15 litrów paliwa.

Genewa Motor Show 2024 – subiektywne top 5

Genewa Motor Show 2024 – subiektywne top 5

Błażej Buliński Błażej Buliński
Elektryczna alfa romeo ma być potworem. Nawet 1000 KM mocy?

Elektryczna alfa romeo ma być potworem. Nawet 1000 KM mocy?

Kamil Niewiński Kamil Niewiński
Alfa Romeo pracuje nad elektrykiem dla USA. Znamy datę

Alfa Romeo pracuje nad elektrykiem dla USA. Znamy datę

Aleksander Ruciński Aleksander Ruciński