Elektryczny Mini Cooper i jego dane techniczne. Nawet 400 km zasięgu

Nowa generacja Mini Coopera będzie posiadać swoją elektryczną odmianę. Brytyjski producent będący częścią koncernu BMW zdradził nam pierwsze informacje dotyczące specyfikacji technicznej tego samochodu.

Mini Cooper ElectricMini Cooper Electric
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mini
Kamil Niewiński

Mini od kilku lat naprawdę mocno inwestuje w elektromobilność. Według słów Brytyjczyków obecnie 1 na 5 jeżdżących po drogach Mini napędzanych jest energią elektryczną, a zaprezentowany w 2020 roku elektryczny Mini Cooper SE zaliczył w poprzednich 12 miesiącach wzrost sprzedaży o 25,5 proc. Jako że za rogiem jest już kolejna generacja Coopera, elektryk również doczeka się nowego wcielenia.

Elektryczny Cooper będzie dostępny w dwóch odmianach - E oraz SE. Ten pierwszy będzie mógł pochwalić się jednostką napędową o mocy 135 kW, czyli około 181 KM. Usportowiona odmiana SE zaoferuje zaś kierowcy moc 160 kW, co jest szacowane na około 215 KM. Oba modele będą posiadać napęd na przednią oś, a Mini gwarantuje, że "gokartowy" styl prowadzenia nadal będzie ważną cechą auta.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mini Cooper S Cabrio - jego urok nie tkwi w perfekcji

Jeżeli zaś chodzi o pojemność akumulatorów Mini Cooper E zagwarantuje baterię o wielkości 40,7 kWh, zaś Cooper SE - 54,2 kWh. Odmiana E zagwarantuje zasięg na poziomie 300 km, zaś mocniejszy wariant pozwoli na przejechanie nawet 400 km na jednym ładowaniu. Elektryczny Cooper będzie tworzony w fabryce Grupy BMW w Lipsku, a jego produkcja ma rozpocząć się w listopadzie 2023 roku.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem