Elektryczny Volkswagen Golf GTI już w drodze. "To będzie bestia"

Volkswagen oficjalnie potwierdził plany wprowadzenia elektrycznej wersji kultowego Golfa GTI przed końcem dekady. Prezes VW Thomas Schäfer obiecuje, że nowy model będzie prawdziwym GTI i nazywa go "bestią".

Volkswagen ID. GTI ConceptVolkswagen ID. GTI Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Aleksander Ruciński
5

Po latach zapowiedzi i prezentacji konceptów, takich jak ID.GTI z 2023 roku, Volkswagen przygotowuje się do wprowadzenia na rynek elektrycznego Golfa GTI. W wywiadzie dla "AutoExpress" Thomas Schäfer potwierdził, że nowy elektryczny Golf GTI pojawi się przed 2030 rokiem.

"Pod koniec dekady wprowadzimy elektrycznego Golfa [GTI], i to będzie bestia" – powiedział Schäfer. "Jestem bardzo zadowolony z postępów. Można sprawić, że będzie ekscytujący, musi być ekscytujący, musi być autentyczny. Jeśli wprowadzimy GTI, musi to być prawdziwy GTI".

Schäfer potwierdził również plany wprowadzenia elektrycznego Golfa R, który wcześniej był jedynie przedmiotem spekulacji. Elektryczny Golf R będzie miał napęd na wszystkie koła, podczas gdy elektryczny Golf GTI zachowa charakterystyczny napęd na przednie koła, z silnikami elektrycznymi napędzającymi wyłącznie przednią oś.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy Volkswagen Golf - nic już nie będzie jak dawniej

Oba modele będą oparte na nowej platformie Scalable Systems Platform (SSP) Grupy Volkswagen, która będzie wykorzystywana w wielu markach koncernu, od Skody po Lamborghini. Schäfer opisuje technologię SSP jako "niesamowitą": "Jeździliśmy kilkoma prototypami na nowej platformie i to jest niesamowite".

Elektryczny Golf GTI pojawi się za około pięć lat, a elektryczny Golf R prawdopodobnie później. Pierwszym elektrycznym modelem z serii GTI będzie jednak wariant oparty na ID.2 i dostępny wyłącznie w Europie, stanowiący produkcyjną wersję konceptu ID.GTI sprzed dwóch lat. W przyszłym roku w Europie zadebiutuje również ID.3 GTI.

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców