Elektryczny Volkswagen Golf GTI już w drodze. "To będzie bestia"

Volkswagen oficjalnie potwierdził plany wprowadzenia elektrycznej wersji kultowego Golfa GTI przed końcem dekady. Prezes VW Thomas Schäfer obiecuje, że nowy model będzie prawdziwym GTI i nazywa go "bestią".

Volkswagen ID. GTI ConceptVolkswagen ID. GTI Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Aleksander Ruciński

Po latach zapowiedzi i prezentacji konceptów, takich jak ID.GTI z 2023 roku, Volkswagen przygotowuje się do wprowadzenia na rynek elektrycznego Golfa GTI. W wywiadzie dla "AutoExpress" Thomas Schäfer potwierdził, że nowy elektryczny Golf GTI pojawi się przed 2030 rokiem.

"Pod koniec dekady wprowadzimy elektrycznego Golfa [GTI], i to będzie bestia" – powiedział Schäfer. "Jestem bardzo zadowolony z postępów. Można sprawić, że będzie ekscytujący, musi być ekscytujący, musi być autentyczny. Jeśli wprowadzimy GTI, musi to być prawdziwy GTI".

Schäfer potwierdził również plany wprowadzenia elektrycznego Golfa R, który wcześniej był jedynie przedmiotem spekulacji. Elektryczny Golf R będzie miał napęd na wszystkie koła, podczas gdy elektryczny Golf GTI zachowa charakterystyczny napęd na przednie koła, z silnikami elektrycznymi napędzającymi wyłącznie przednią oś.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy Volkswagen Golf - nic już nie będzie jak dawniej

Oba modele będą oparte na nowej platformie Scalable Systems Platform (SSP) Grupy Volkswagen, która będzie wykorzystywana w wielu markach koncernu, od Skody po Lamborghini. Schäfer opisuje technologię SSP jako "niesamowitą": "Jeździliśmy kilkoma prototypami na nowej platformie i to jest niesamowite".

Elektryczny Golf GTI pojawi się za około pięć lat, a elektryczny Golf R prawdopodobnie później. Pierwszym elektrycznym modelem z serii GTI będzie jednak wariant oparty na ID.2 i dostępny wyłącznie w Europie, stanowiący produkcyjną wersję konceptu ID.GTI sprzed dwóch lat. W przyszłym roku w Europie zadebiutuje również ID.3 GTI.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie