Volkswagen Golf

Volkswagen Golf to kompaktowy samochód rodzinny produkowany przez niemiecki koncern Volkswagen od 1974 roku. W ciągu kilkudziesięciu lat sprzedaży samochód zmieniał nadwozie. Posiadał różne nazwy, Volkswagen Rabbit (Mk1, Mk5) w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie oraz Volkswagen Caribe (Mk1) w Meksyku. Golf jest najlepiej sprzedającym się modelem Volkswagena oraz drugim najchętniej kupowanym modelem samochodu na świecie. Do 2012 roku z taśmy produkcyjnej zeszło 29 milionów aut.

  • Volkswagen Golf 1
  • Volkswagen Golf 2
  • Volkswagen Golf 3
  • Volkswagen Golf 4
  • Volkswagen Golf 5
  • Volkswagen Golf 6
  • Volkswagen Golf 7
  • Volkswagen Golf 8
  • Volkswagen Golf 9
  • Volkswagen Golf 10
  • Volkswagen Golf 11
[1/11] Volkswagen Golf jest najbardziej rozpoznawalnym na świecie samochodem osobowym klasy kompaktowej. Auto produkowane jest od 1974 roku, w 2012 roku zadebiutowała VII generacja Golfa, a w 2016 przeszła modernizację Źródło zdjęć: [Zdjęcie](http://en.wheelsage.org/volkswagen/golf/vii/pictures/ftc0uk/) użytkownika Porlamfer |

Volkswagen Golf zdobył liczne nagrody i wyróżnienia w prestiżowych konkursach motoryzacyjnych. Jako jedno z trzech aut, poza Renault Clio i Oplem Astrą, (w 1992 oraz 2013 roku) zdobyło nagrodę Europejskiego Samochodu Roku.

Pierwsza generacja Volkswagena Golfa (Mk1 / A1) była produkowana w latach 1974-1983. Samochód miał 3- lub 5-drzwiowe nadwozie typu hatchback lub 2-drzwiowe typu kabriolet. Auto posiadało 3-biegową automatyczną bądź 4- lub 5-biegową manualną skrzynię biegów. Volkswagen Golf 1 generacji miał w zależności od modelu 3705, 3815 lub 3945 mm długości; 1610 lub 1630 mm szerokości oraz 1395 lub 1412 mm wysokości.

Druga generacja Volkswagena Golfa była produkowana w latach 1983-1992. Mógł mieć tylko 3- lub 5-drzwiowe nadwozie typu hatchback. Volkswagen Golf 2 generacji miał w zależności od modelu 3985-4054 mm długości, 1665-1700 mm szerokości oraz 2470 mm wysokości.

Trzecią generację Volkswagena Golfa produkowano w latach 1991-1998. Auto zostało wzbogacone o 5-drzwiowe nadwozie typu kombi oraz 2-drzwiowe typu kabriolet. Volkswagen Golf 3 generacji miał 4074 mm długości, 1694 mm szerokości oraz 1422 mm (w latach 1991-1995) lub 1428 mm (w latach 1995-1999) wysokości.

Czwarta generacja Volkswagena Golfa była produkowana w latach 1997-2003. Łącznie koncern wyprodukował 19 milionów aut. Samochód miał 4-biegową automatyczną lub 5- bądź 6-biegową manualną skrzynię biegów. Volkswagen Golf 4 generacji miał 4148, 4188 lub 4176 mm długości; 1735 mm szerokości i 1440, 1425 lub 1445 mm wysokości.

Piąta generacja Volkswagena Golfa była produkowana w latach 2003-2009. W standardowym wyposażeniu był ABS, elektryczne sterowanie przednich szyb oraz 4 poduszki powietrzne. Volkswagen Golf 5 generacji miał 4204, 4216 lub 4246 mm długości; 1479, 1469 lub 1465 mm wysokości oraz 1759 mm szerokości.

Szósta generacja Volkswagena Golfa była produkowana w latach 2009-2013. Auto zostało oficjalnie przedstawione na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2008 roku. Miało jedenaście wersji wyposażenia. Wprowadzenie na rynek auta było związane z niezadowoleniem klientów, którzy narzekali na Golfa V. Z tego względu koncern zmodernizował model. Volkswagen Golf 6 generacji miał 4199 lub 4213 mm długości; 1479 lub 1469 mm wysokości oraz 1779 mm szerokości.

Siódma generacja Volkswagena Golfa jest produkowana od 2012 roku. Auto ma bardzo przestronne wnętrze oraz bagażnik. Ponadto zostało wyposażone w system multikolizyjny. W 2016 roku samochód został poddany faceliftingowi. Volkswagen Golf 7 generacji ma 4255 lub 4560 mm długości, 1799 mm szerokości oraz 1452 mm wysokości.

Maksymalna moc Volkswagena Golfa wynosi od 50 do 310 koni mechanicznych. Z tego wynika, że maksymalna prędkość wynosi od 157 do 250 km/h. Przyśpieszenie do 100 km waha się od 6,4 do 17,2 sekund.

Średnie spalanie Volkswagena Golfa wynosi od 3,9 do 10,7 litra. Najmniej spala Volkswagen Golf VII (1 generacja) – 5 litrów, a najwięcej Volkswagen Golf Cabriolet III – 9,2 litra.

Volkswagen Golf jest bardzo ergonomiczny, a drobne usterki można szybko naprawić. Samochód posiada również bardzo dobry układ jezdny. Klienci chwalą również design auta, ponieważ jest nowoczesny i elegancki. To taże idealny samochód dla początkujących klientów.

Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy

Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy

Aleksander Ruciński Aleksander Ruciński
Elektryczny Volkswagen Golf GTI już w drodze. "To będzie bestia"

Elektryczny Volkswagen Golf GTI już w drodze. "To będzie bestia"

Aleksander Ruciński Aleksander Ruciński
Prześwietlamy popularne elektryki. Sześć różnych propozycji

Prześwietlamy popularne elektryki. Sześć różnych propozycji

Marcin Łobodziński Marcin Łobodziński
Koniec epoki. Nie będzie już spalinowego Golfa

Koniec epoki. Nie będzie już spalinowego Golfa

Aleksander Ruciński Aleksander Ruciński
VW Golf GTE - na co komu wtyczka?
art. sponsorowany

VW Golf GTE - na co komu wtyczka?

Maciej Gomułka Maciej Gomułka