Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi

Sektor motoryzacyjny z niepokojem obserwuje poczynania Sony Honda Mobility. Mimo że ich wspólny elektryczny pojazd Afeela jeszcze nie trafił na rynek, firma odnotowała już straty w wysokości 362 milionów dolarów (52 miliardy jenów).

Afeela 1Afeela 1
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Sony Honda Mobility w ubiegłym roku zanotowało stratę operacyjną wynoszącą 143 miliony dolarów (20,5 miliarda jenów). Najnowsze dane wskazują, że obecnie jest to dwukrotnie więcej, co pokazuje, jak kosztowne jest wejście na rynek luksusowych pojazdów elektrycznych.

Planowany na koniec tego roku debiut z ceną wyjściową 89 900 dolarów plasuje pojazd w segmencie premium. Analitycy jednak obawiają się, że wysokie koszty badań i rozwoju, zaawansowane integracje oprogramowania oraz drogie prototypy mogą utrudnić zwrot początkowych inwestycji wyłącznie poprzez sprzedaż.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tesla model 3 HL- a Elon znowu swoje

Honda i Sony wierzą jednak w sukces swojego projektu. Liczą na to, że połączenie inżynieryjnego doświadczenia Hondy z technologicznym know-how Sony w dziedzinie oprogramowania i rozrywki przekona klientów do ich oferty.

Choć przyszłość Afeela pozostaje niepewna, jedno widać wyraźnie: nawet dla gigantów takich jak Sony i Honda wejście na rynek luksusowych pojazdów elektrycznych jest kosztowne i pełne wyzwań.

Wybrane dla Ciebie
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
Jeep Recon debiutuje jako trzeci elektryk marki
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
To nie koniec Izery. Electromobility Poland z szansą na duży zastrzyk finansowy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇