Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Sektor motoryzacyjny z niepokojem obserwuje poczynania Sony Honda Mobility. Mimo że ich wspólny elektryczny pojazd Afeela jeszcze nie trafił na rynek, firma odnotowała już straty w wysokości 362 milionów dolarów (52 miliardy jenów).
Sony Honda Mobility w ubiegłym roku zanotowało stratę operacyjną wynoszącą 143 miliony dolarów (20,5 miliarda jenów). Najnowsze dane wskazują, że obecnie jest to dwukrotnie więcej, co pokazuje, jak kosztowne jest wejście na rynek luksusowych pojazdów elektrycznych.
Planowany na koniec tego roku debiut z ceną wyjściową 89 900 dolarów plasuje pojazd w segmencie premium. Analitycy jednak obawiają się, że wysokie koszty badań i rozwoju, zaawansowane integracje oprogramowania oraz drogie prototypy mogą utrudnić zwrot początkowych inwestycji wyłącznie poprzez sprzedaż.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tesla model 3 HL- a Elon znowu swoje
Honda i Sony wierzą jednak w sukces swojego projektu. Liczą na to, że połączenie inżynieryjnego doświadczenia Hondy z technologicznym know-how Sony w dziedzinie oprogramowania i rozrywki przekona klientów do ich oferty.
Choć przyszłość Afeela pozostaje niepewna, jedno widać wyraźnie: nawet dla gigantów takich jak Sony i Honda wejście na rynek luksusowych pojazdów elektrycznych jest kosztowne i pełne wyzwań.