Samochód Sony w końcu trafi na rynek. Pytanie, czy znajdą się klienci?

Wspólny projekt Sony, Hondy i Microsoftu w końcu doczekał się realizacji. Produkcyjna Afeela 1 ujrzała światło dzienne na targach CES. Sony zamierza ruszyć ze sprzedażą w 2026 roku. Czym chce przyciągnąć klientów?

Afeela 1Afeela 1
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Po zapowiedziach, konceptach i obietnicach, pierwszy model marki Afeela jest już gotowy do produkcji. Zgodnie z deklaracjami, ma być rewolucją, choć na tę chwilę trudno doszukać się wyjątkowych cech w tym projekcie.

Nadwozie wygląda dość zwyczajnie, a nawet nudno, a kabina z kokpitem w postaci wielkiego ekranu nikogo już dziś nie szokuje. Więcej emocji budzi wolant zamiast kierownicy, choć rozwiązanie to znamy już z Tesli czy Lexusa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sony INZONE Buds - test

Wiadomo, że na pokładzie znajdziemy aż 40 lidarów, czujników i kamer, które mają gwarantować idealne działanie systemów wsparcia i bezpieczeństwa. Imponujące, ale również nieprzesadnie nowatorskie. A co z napędem?

Dokładnych szczegółów nie znamy. Wiadomo jednak, że Afeela 1 wykorzystuje dwa silniki elektryczne o mocy 241 KM każdy, które zasilane są akumulatorem o pojemności 91 kWh. Ma to wystarczyć na przejechanie około 480 km na jednym ładowaniu. Nieźle, ale są lepsi. Podobnie jak w kwestii mocy ładowania wynoszącej 150 kW.

Wszystko to w cenie startującej od 89 900 dolarów, a więc porównywalnej z Teslą Model S. Oferta, jak na rynkowego debiutanta, nie prezentuje się więc przesadnie atrakcyjnie. O wszystkim jednak jak zwykle zdecydują klienci.

  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
[1/27] Afeela 1 Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy