Samochód Sony w końcu trafi na rynek. Pytanie, czy znajdą się klienci?

Wspólny projekt Sony, Hondy i Microsoftu w końcu doczekał się realizacji. Produkcyjna Afeela 1 ujrzała światło dzienne na targach CES. Sony zamierza ruszyć ze sprzedażą w 2026 roku. Czym chce przyciągnąć klientów?

Afeela 1Afeela 1
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Po zapowiedziach, konceptach i obietnicach, pierwszy model marki Afeela jest już gotowy do produkcji. Zgodnie z deklaracjami, ma być rewolucją, choć na tę chwilę trudno doszukać się wyjątkowych cech w tym projekcie.

Nadwozie wygląda dość zwyczajnie, a nawet nudno, a kabina z kokpitem w postaci wielkiego ekranu nikogo już dziś nie szokuje. Więcej emocji budzi wolant zamiast kierownicy, choć rozwiązanie to znamy już z Tesli czy Lexusa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sony INZONE Buds - test

Wiadomo, że na pokładzie znajdziemy aż 40 lidarów, czujników i kamer, które mają gwarantować idealne działanie systemów wsparcia i bezpieczeństwa. Imponujące, ale również nieprzesadnie nowatorskie. A co z napędem?

Dokładnych szczegółów nie znamy. Wiadomo jednak, że Afeela 1 wykorzystuje dwa silniki elektryczne o mocy 241 KM każdy, które zasilane są akumulatorem o pojemności 91 kWh. Ma to wystarczyć na przejechanie około 480 km na jednym ładowaniu. Nieźle, ale są lepsi. Podobnie jak w kwestii mocy ładowania wynoszącej 150 kW.

Wszystko to w cenie startującej od 89 900 dolarów, a więc porównywalnej z Teslą Model S. Oferta, jak na rynkowego debiutanta, nie prezentuje się więc przesadnie atrakcyjnie. O wszystkim jednak jak zwykle zdecydują klienci.

  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
  • Afeela 1
[1/27] Afeela 1 Źródło zdjęć: Materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii