Seicento nadal żyje. Fiat przemycił je do nowej wersji 600

Fiat 600 wrócił do świata żywych w zupełnie nowej odsłonie. Nie oznacza to jednak, że całkowicie odcina się od swojego rodowodu, pisząc dla siebie zupełnie odrębną historię.

Szkice projektowe Fiata 600Szkice projektowe Fiata 600
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Fiat
Kamil Niewiński

W lipcu 2023 r. oficjalnie odsłonięto przed nami nowego Fiata 600. Pocieszne Seicento to oczywiście hatchback z segmentu B i bardzo ważny element rozwoju dla włoskiej marki. Warto w tym miejscu dodać, że nowa 600-tka produkowana jest w Polsce, a dokładniej oczywiście w Tychach.

Fiat postawił w przypadku wyglądu nowego Seicento na stworzenie dość unikalnego, trochę futurystycznego designu. Oczywiście nie odbiega on mocno od wyglądu chociażby mniejszego brata, czyli Fiata 500. Powiązania widać w przypadku reflektorów czy dość okrągłej bryły. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test wideo: Fiat 500 - elektryczny maluch głównie do miasta

Kłamstwem byłoby jednak stwierdzenie, że od swoich korzeni nowy Fiat 600 oddziela się grubą kreską. Owszem, możemy znaleźć wiele różnic i trzeba oddać Włochom, że pod kątem projektowym zdecydowanie poszli do przodu. Stare Seicento również jednak w pewien sposób przez ten samochód przemawia.

Możemy to dostrzec, przeglądając szkice projektowe opublikowane przez Fiata. Ogrom miejsca poświęcono tam wnętrzu, lecz uwagę może przykuć jedno zdjęcie. Widać na nim porównanie brył starych i nowych modeli 500 oraz 600.

Szkice projektowe Fiata 600
Szkice projektowe Fiata 600 © Materiały prasowe | Fiat

Wniosek? Chociaż projektanci musieli skręcić w inną drogę pod kątem stylistyki, a także zaprojektować większe auta względem pierwowzorów, zrobili oni wszystko, by zachować proporcje tych aut. I udało im się to naprawdę dobrze, co widać na szkicach opublikowanych przez włoskiego producenta.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy