Frankfurt 2019: Nowy Volkswagen e-up! będzie tańszy i zajedzie dalej

Salon samochody we Frankfurcie będzie miejscem premiery nie tylko Volkswagena ID.3. Swój debiut zaliczy też odświeżony e-up!, który dostanie m.in. większy akumulator. Ważniejsza jest jednak jego nowa cena.

Z zapowiedzi wynika, że nowy Volkswagen e-up! będzie oferowany m.in. w żółtymZ zapowiedzi wynika, że nowy Volkswagen e-up! będzie oferowany m.in. w żółtym
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Volkswagen
Michał Zieliński

Niecałe 22 tysiące euro – tyle ma kosztować Volkswagen e-up! po liftingu. Polska cena nie jest jeszcze znana, ale - porównując z innymi modelami marki - możemy się spodziewać, że będzie to ok. 80 tys. zł. To ciągle sporo jak za miejskie auto. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę planowane przez rząd dopłaty, okazuje się, że samochód może realnie kosztować 56 tys. zł. A to już kwota, którą można zaakceptować.

Szczególnie że odświeżony e-up! będzie bardzo dobrze wyposażony. Na pokładzie będzie miał w standardzie klimatyzację automatyczną, radio z Bluetoothem i stacją dokującą "maps+more" dla smartfona oraz – nowość w modelu – asystenta utrzymywania pasa ruchu.

Choć cena spadła, to zasięg auta wzrósł. Wszystko za sprawą nowych akumulatorów, które teraz mają pojemność 32.3 kWh – tyle samo, co w elektrycznej Škodzie Citigo czy Seacie Mii. Producent zapowiada, że wystarczą na przejechanie do 260 km. Auto będzie można ładować na szybkich ładowarkach z mocą do 40 kW, a 80 proc. ładunku pojawi się po godzinie.

Zmieniły się też osiągi. Volkswagen rozpędza się teraz do 100 km/h w 11,9 sekundy (zamiast 12,4), lecz prędkość maksymalna spadła do 130 km/h (ze 135 km/h). Producent podkreśla, że nisko umieszczone akumulatory powinny sprawić, że e-up! będzie dawał sporo frajdy z jazdy.

Auto zostanie zaprezentowane podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne