Frankfurt 2019: Nowy Volkswagen e-up! będzie tańszy i zajedzie dalej

Salon samochody we Frankfurcie będzie miejscem premiery nie tylko Volkswagena ID.3. Swój debiut zaliczy też odświeżony e-up!, który dostanie m.in. większy akumulator. Ważniejsza jest jednak jego nowa cena.

Z zapowiedzi wynika, że nowy Volkswagen e-up! będzie oferowany m.in. w żółtymZ zapowiedzi wynika, że nowy Volkswagen e-up! będzie oferowany m.in. w żółtym
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Volkswagen
Michał Zieliński

Niecałe 22 tysiące euro – tyle ma kosztować Volkswagen e-up! po liftingu. Polska cena nie jest jeszcze znana, ale - porównując z innymi modelami marki - możemy się spodziewać, że będzie to ok. 80 tys. zł. To ciągle sporo jak za miejskie auto. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę planowane przez rząd dopłaty, okazuje się, że samochód może realnie kosztować 56 tys. zł. A to już kwota, którą można zaakceptować.

Szczególnie że odświeżony e-up! będzie bardzo dobrze wyposażony. Na pokładzie będzie miał w standardzie klimatyzację automatyczną, radio z Bluetoothem i stacją dokującą "maps+more" dla smartfona oraz – nowość w modelu – asystenta utrzymywania pasa ruchu.

Choć cena spadła, to zasięg auta wzrósł. Wszystko za sprawą nowych akumulatorów, które teraz mają pojemność 32.3 kWh – tyle samo, co w elektrycznej Škodzie Citigo czy Seacie Mii. Producent zapowiada, że wystarczą na przejechanie do 260 km. Auto będzie można ładować na szybkich ładowarkach z mocą do 40 kW, a 80 proc. ładunku pojawi się po godzinie.

Zmieniły się też osiągi. Volkswagen rozpędza się teraz do 100 km/h w 11,9 sekundy (zamiast 12,4), lecz prędkość maksymalna spadła do 130 km/h (ze 135 km/h). Producent podkreśla, że nisko umieszczone akumulatory powinny sprawić, że e-up! będzie dawał sporo frajdy z jazdy.

Auto zostanie zaprezentowane podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie