Geely dołącza do Nio. Będą razem pracować nad szybką wymianą baterii

Technologia szybkiej wymiany akumulatorów zamiast ich ładowania zyskała poparcie kolejnego chińskiego giganta. Do pomysłodawcy tego rozwiązania, firmy Nio, dołącza koncern Geely.

Stacja szybkiej wymiany baterii NioStacja szybkiej wymiany baterii Nio
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Nio
Aleksander Ruciński

Geely, będące właścicielem takich marek jak Volvo, Lotus czy Zeekr, nawiązało strategiczną współpracę z producentem aut elektrycznych Nio, promującym systemy szybkiej wymiany akumulatorów.

Obie firmy chcą wspólnie rozwijać i udoskonalać system, który docelowo ma być poważną alternatywą dla klasycznego ładowania. Zasada działania jest prosta. Wystarczy odwiedzić stację szybkiej wymiany, by zastąpić rozładowany akumulator w pełni naładowanym odpowiednikiem. Zaletą procesu jest fakt, że zajmuje on znacznie mniej czasu niż typowe ładowanie.

Dotychczas hamulcem na drodze do rozwoju tej technologii był brak jej upowszechnienia. Ze stacji szybkiej wymiany mogły bowiem korzystać głównie auta Nio. Obie firmy chcą jednak zunifikować system i przystosować przyszłe modele tak, by klienci Geely również mogli z niego korzystać.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kooperacja docelowo ma zaowocować całkowitą unifikacją systemu wymiany baterii i powstaniem setek nowych stacji. Geely celuje w 5 tys. takich placówek przed 2025 rokiem.

Niewykluczone, że w ślad za Geely i Nio w przyszłości pójdą również inne marki. Dobrze wiedzieć, że chiński pomysł, początkowo sceptycznie traktowany przez branżę, w końcu nabiera realnego rozpędu.

Wybrane dla Ciebie

Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Diesel już się nie sprzedaje. Niemcy wybrali alternatywę
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii
Chery Tiggo już w Polsce. Rzuci wyzwanie Kii