Geely dołącza do Nio. Będą razem pracować nad szybką wymianą baterii

Technologia szybkiej wymiany akumulatorów zamiast ich ładowania zyskała poparcie kolejnego chińskiego giganta. Do pomysłodawcy tego rozwiązania, firmy Nio, dołącza koncern Geely.

Stacja szybkiej wymiany baterii NioStacja szybkiej wymiany baterii Nio
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Nio
Aleksander Ruciński

Geely, będące właścicielem takich marek jak Volvo, Lotus czy Zeekr, nawiązało strategiczną współpracę z producentem aut elektrycznych Nio, promującym systemy szybkiej wymiany akumulatorów.

Obie firmy chcą wspólnie rozwijać i udoskonalać system, który docelowo ma być poważną alternatywą dla klasycznego ładowania. Zasada działania jest prosta. Wystarczy odwiedzić stację szybkiej wymiany, by zastąpić rozładowany akumulator w pełni naładowanym odpowiednikiem. Zaletą procesu jest fakt, że zajmuje on znacznie mniej czasu niż typowe ładowanie.

Dotychczas hamulcem na drodze do rozwoju tej technologii był brak jej upowszechnienia. Ze stacji szybkiej wymiany mogły bowiem korzystać głównie auta Nio. Obie firmy chcą jednak zunifikować system i przystosować przyszłe modele tak, by klienci Geely również mogli z niego korzystać.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kooperacja docelowo ma zaowocować całkowitą unifikacją systemu wymiany baterii i powstaniem setek nowych stacji. Geely celuje w 5 tys. takich placówek przed 2025 rokiem.

Niewykluczone, że w ślad za Geely i Nio w przyszłości pójdą również inne marki. Dobrze wiedzieć, że chiński pomysł, początkowo sceptycznie traktowany przez branżę, w końcu nabiera realnego rozpędu.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy