Nio wybuduje w Chinach 1000 stacji szybkiej wymiany baterii

Chiński producent aut elektrycznych Nio jest propagatorem technologii szybkiej wymiany baterii zastępującej klasyczne ładowarki. Do końca 2023 roku firma chce postawić na rodzimym rynku blisko 1000 nowych punktów.

Szybka wymiana zamiast ładowania -  zdaniem Nio to ma sensSzybka wymiana zamiast ładowania - zdaniem Nio to ma sens
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Nio
Aleksander Ruciński

Szybka wymiana baterii okazała się sporym sukcesem na chińskim rynku. Nio, chcąc nadążyć za wymaganiami klientów, zamierza sukcesywnie rozwijać sieć swoich stacji. Do końca roku 2023 firma chce mieć w Chinach 2300 stacji szybkiej wymiany baterii, czyli o 1000 więcej niż dotychczas.

Potwierdził to sam założyciel i prezes marki, William Li, którego cytuje agencja Reuters. Przy okazji poznaliśmy też szczegóły dotyczące lokalizacji. Jak się okazuje, 400 nowych stacji zostanie ulokowanych przy autostradach, a 600 na terenach miejskich.

Decyzja jest rozwinięciem grudniowego planu, który pierwotnie zakładał powstanie około 600 nowych punktów. Nio postanowiło jednak zwiększyć tę liczbę, by ułatwić użytkownikom podróżowanie po północno-wschodnich Chinach i mniej zurbanizowancyh regionach.

Szybka wymiana baterii to zautomatyzowany proces, który pozwala zastąpić rozładowany akumulator w pełni naładowanym odpowiednikiem w zaledwie kilka minut. Jest znacznie szybszy niż klasyczne ładowanie, możliwy do realizacji dzięki standaryzacji produktów Nio.

Chiński gigant jest pierwszą firmą, która wdrożyła szybką wymianę baterii na dużą skalę. Kiedyś podobne plany miała konkurencyjna Tesla, która jednak porzuciła projekt, uznając go za problematyczny i niemożliwy do stosowania na szeroką skalę.

Nio udowadnia jednak, że Amerykanie się mylili. Warto wspomnieć, że szybka wymiana baterii nie jest specyfiką wyłącznie chińską. Producent od niedawna działa również w Europie, a pierwsze takie stacje funkcjonują już w Norwegii.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy