Nio wybuduje w Chinach 1000 stacji szybkiej wymiany baterii

Chiński producent aut elektrycznych Nio jest propagatorem technologii szybkiej wymiany baterii zastępującej klasyczne ładowarki. Do końca 2023 roku firma chce postawić na rodzimym rynku blisko 1000 nowych punktów.

Szybka wymiana zamiast ładowania -  zdaniem Nio to ma sensSzybka wymiana zamiast ładowania - zdaniem Nio to ma sens
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Nio
Aleksander Ruciński
7

Szybka wymiana baterii okazała się sporym sukcesem na chińskim rynku. Nio, chcąc nadążyć za wymaganiami klientów, zamierza sukcesywnie rozwijać sieć swoich stacji. Do końca roku 2023 firma chce mieć w Chinach 2300 stacji szybkiej wymiany baterii, czyli o 1000 więcej niż dotychczas.

Potwierdził to sam założyciel i prezes marki, William Li, którego cytuje agencja Reuters. Przy okazji poznaliśmy też szczegóły dotyczące lokalizacji. Jak się okazuje, 400 nowych stacji zostanie ulokowanych przy autostradach, a 600 na terenach miejskich.

Decyzja jest rozwinięciem grudniowego planu, który pierwotnie zakładał powstanie około 600 nowych punktów. Nio postanowiło jednak zwiększyć tę liczbę, by ułatwić użytkownikom podróżowanie po północno-wschodnich Chinach i mniej zurbanizowancyh regionach.

Szybka wymiana baterii to zautomatyzowany proces, który pozwala zastąpić rozładowany akumulator w pełni naładowanym odpowiednikiem w zaledwie kilka minut. Jest znacznie szybszy niż klasyczne ładowanie, możliwy do realizacji dzięki standaryzacji produktów Nio.

Chiński gigant jest pierwszą firmą, która wdrożyła szybką wymianę baterii na dużą skalę. Kiedyś podobne plany miała konkurencyjna Tesla, która jednak porzuciła projekt, uznając go za problematyczny i niemożliwy do stosowania na szeroką skalę.

Nio udowadnia jednak, że Amerykanie się mylili. Warto wspomnieć, że szybka wymiana baterii nie jest specyfiką wyłącznie chińską. Producent od niedawna działa również w Europie, a pierwsze takie stacje funkcjonują już w Norwegii.

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców