HiPhi A to 1300-konny elektryk z Chin, który szokuje osiągami

Kolejny dzień, kolejna chińska premiera w świecie motoryzacji. Za to jaka! HiPhi A zdaje się bić na głowę większość elektryków, jakie widzieliśmy dotychczas.

HiPhi AHiPhi A
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | HiPhi
Aleksander Ruciński

HiPhi A będzie jedną z najjaśniejszych gwiazd startującego niebawem Guangzhou Auto Show. To sportowy odpowiednik znanego już modelu Z, wyróżniający się ostrym wyglądem i niewiarygodnymi wręcz osiągami.

Pod nadwoziem wyglądającym jak nie z tego świata znajdziemy trzy silniki elektryczne. Jeden nad przednią osią i dwa nad tylną. Generują one łącznie 1300 KM mocy, co przekłada się na pierwszą setkę w czasie poniżej 2 s i prędkość maksymalną na poziomie 300 km/h.

800-woltowa architektura ma także wyróżniać się krótkim czasem ładowania i wysoką wydajnością, owocującą sporym, choć nieznanym jeszcze zasięgiem. Więcej detali mamy poznać po premierze, a pierwsze sztuki trafią do klientów w 2025 roku.

HiPhi A
HiPhi A © Materiały prasowe | HiPhi

Zdaniem producenta, auto wyróżnia się idealnym rozkładem mas wynoszącym 50:50, adaptacyjnym zawieszeniem, systemem skrętnych tylnych kół czy adaptacyjnymi amortyzatorami.

Co ważne, samochód ma być dostępny nie tylko w Chinach, ale i na wybranych rynkach Europy.

  • HiPhi A
  • HiPhi A
  • HiPhi A
  • HiPhi A
  • HiPhi A
  • HiPhi A
  • HiPhi A
[1/7] HiPhi A Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy