Nowa marka w Europie. Elektryki z Chin mają mocne argumenty

Chińska ekspansja przybiera na sile. Kolejną marką, która zadomawia się na europejskim rynku jest HiPhi. Firma zamierza zaprezentować całą swoją gamę podczas prestiżowej imprezy, jaką jest Festiwal Prędkości w Goodwood.

HiPhi XHiPhi X
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | HiPhi
Aleksander Ruciński

HiPhi to marka powołana do życia w 2019 przez przedsiębiorstwo Human Horizons działające od 2017 roku. Jej historia jest więc dość krótka. Chińczycy mają jednak śmiałe plany i spore ambicje, także w Europie.

W czerwcu 2023 roku rozpoczęli sprzedaż dwóch modeli – SUV-a X oraz sedana Z w Norwegii i Niemczech. Niebawem dołączy do nich SUV Y, który ma być największym hitem marki. Oficjalną europejską premierę zaplanowano na festiwal w Goodwood.

HiPhi w przeciwieństwie do wielu chińskich producentów nie zamierza walczyć ceną, lecz jakością i parametrami. Te faktycznie robią wrażenie. Dla przykładu – sedan Z ma elektryczne silniki o łącznej mocy 662 KM, które pozwalają osiągać setkę w 3,8 sekundy. Do tego trzeba dorzucić akumulator o pojemności 120 kWh, który zapewnia do 555 km zasięgu.

HiPhi Y niebawem zaliczy europejski debiut
HiPhi Y niebawem zaliczy europejski debiut © Materiały prasowe | HiPhi

Niestety, cena nie jest niska – startuje od 105 tys. euro. Drugą propozycją jest X z dwoma silnikami o mocy 295 KM każdy. Osiąga setkę w 3,9 sekundy, a akumulator 97 kWh pozwala przejechać 460 km na jednym ładowaniu.

Szczegóły na temat trzeciego modelu – Y, poznamy w drugiej połowie lipca. Już dziś jednak wiadomo, że HiPhi nie poprzestanie na dwóch rynkach. Firma chce pojawić się w większości krajów Europy przed 2027 rokiem.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy