Nowa marka w Europie. Elektryki z Chin mają mocne argumenty
Chińska ekspansja przybiera na sile. Kolejną marką, która zadomawia się na europejskim rynku jest HiPhi. Firma zamierza zaprezentować całą swoją gamę podczas prestiżowej imprezy, jaką jest Festiwal Prędkości w Goodwood.
10.07.2023 | aktual.: 10.07.2023 16:21
HiPhi to marka powołana do życia w 2019 przez przedsiębiorstwo Human Horizons działające od 2017 roku. Jej historia jest więc dość krótka. Chińczycy mają jednak śmiałe plany i spore ambicje, także w Europie.
W czerwcu 2023 roku rozpoczęli sprzedaż dwóch modeli – SUV-a X oraz sedana Z w Norwegii i Niemczech. Niebawem dołączy do nich SUV Y, który ma być największym hitem marki. Oficjalną europejską premierę zaplanowano na festiwal w Goodwood.
HiPhi w przeciwieństwie do wielu chińskich producentów nie zamierza walczyć ceną, lecz jakością i parametrami. Te faktycznie robią wrażenie. Dla przykładu – sedan Z ma elektryczne silniki o łącznej mocy 662 KM, które pozwalają osiągać setkę w 3,8 sekundy. Do tego trzeba dorzucić akumulator o pojemności 120 kWh, który zapewnia do 555 km zasięgu.
Niestety, cena nie jest niska – startuje od 105 tys. euro. Drugą propozycją jest X z dwoma silnikami o mocy 295 KM każdy. Osiąga setkę w 3,9 sekundy, a akumulator 97 kWh pozwala przejechać 460 km na jednym ładowaniu.
Szczegóły na temat trzeciego modelu – Y, poznamy w drugiej połowie lipca. Już dziś jednak wiadomo, że HiPhi nie poprzestanie na dwóch rynkach. Firma chce pojawić się w większości krajów Europy przed 2027 rokiem.