Nowa marka w Europie. Elektryki z Chin mają mocne argumenty

Nowa marka w Europie. Elektryki z Chin mają mocne argumenty

HiPhi X
HiPhi X
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | HiPhi
Aleksander Ruciński
10.07.2023 11:25, aktualizacja: 10.07.2023 16:21

Chińska ekspansja przybiera na sile. Kolejną marką, która zadomawia się na europejskim rynku jest HiPhi. Firma zamierza zaprezentować całą swoją gamę podczas prestiżowej imprezy, jaką jest Festiwal Prędkości w Goodwood.

HiPhi to marka powołana do życia w 2019 przez przedsiębiorstwo Human Horizons działające od 2017 roku. Jej historia jest więc dość krótka. Chińczycy mają jednak śmiałe plany i spore ambicje, także w Europie.

W czerwcu 2023 roku rozpoczęli sprzedaż dwóch modeli – SUV-a X oraz sedana Z w Norwegii i Niemczech. Niebawem dołączy do nich SUV Y, który ma być największym hitem marki. Oficjalną europejską premierę zaplanowano na festiwal w Goodwood.

HiPhi w przeciwieństwie do wielu chińskich producentów nie zamierza walczyć ceną, lecz jakością i parametrami. Te faktycznie robią wrażenie. Dla przykładu – sedan Z ma elektryczne silniki o łącznej mocy 662 KM, które pozwalają osiągać setkę w 3,8 sekundy. Do tego trzeba dorzucić akumulator o pojemności 120 kWh, który zapewnia do 555 km zasięgu.

HiPhi Y niebawem zaliczy europejski debiut
HiPhi Y niebawem zaliczy europejski debiut© Materiały prasowe | HiPhi

Niestety, cena nie jest niska – startuje od 105 tys. euro. Drugą propozycją jest X z dwoma silnikami o mocy 295 KM każdy. Osiąga setkę w 3,9 sekundy, a akumulator 97 kWh pozwala przejechać 460 km na jednym ładowaniu.

Szczegóły na temat trzeciego modelu – Y, poznamy w drugiej połowie lipca. Już dziś jednak wiadomo, że HiPhi nie poprzestanie na dwóch rynkach. Firma chce pojawić się w większości krajów Europy przed 2027 rokiem.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)