Honda zapowiada dwa nowe SUV-y. Jeden będzie hybrydą, drugi elektrykiem

Przy okazji europejskiej premiery nowego Civika, Honda pochwaliła się również planami na najbliższą przyszłość. Ta, jak nietrudno się domyślać, stoi pod znakiem elektryfikacji i SUV-ów. W planach są aż dwa nowe modele.

Honda e:Ny1 Prototype zapowiada kolejnego elektryka w gamie markiHonda e:Ny1 Prototype zapowiada kolejnego elektryka w gamie marki
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Honda
Aleksander Ruciński

Honda kontynuuje nową strategię, zgodnie z którą wszystkie auta marki oferowane w Europie będą zelektryfikowane. Właśnie dlatego nie kupimy nowego Civika z innym napędem niż hybrydowy. Kolejne plany zakładają premierę nowego SUV-a, również hybrydowego oraz drugiego po modelu e, pojazdu elektrycznego.

Zgodnie z zapowiedziami hybrydowy SUV zostanie ulokowany w gamie pomiędzy modelami HR-V i CR-V. Z uwagi na kompaktowe rozmiary, ma konkurować z takimi modelami jak Nissan Qashqai czy Kia Sportage. Szczegóły techniczne pozostają nieznane. Można jednak przypuszczać, że dostanie ten sam napęd, co wspomniany Civic.

Mowa o dwulitrowej hybrydzie generującej łącznie 184 KM mocy. Wiele wskazuje, że będzie to nowy zestaw dla wielu większych modeli Hondy. Podobną rolę pełnił wcześniej benzynowy motor 1.5 z doładowaniem. Szczegóły powinniśmy poznać niebawem, gdyż premierę zaplanowano na 2023 rok.

Tak ma wyglądać nowy, hybrydowy SUV Hondy
Tak ma wyglądać nowy, hybrydowy SUV Hondy © mat. prasowe / Honda

Drugą propozycją zapowiedzianą przez Hondę także jest SUV, tyle że elektryczny. Zwiastuje go prototyp e:Ny1, który z czasem przerodzi się w kluczowy model marki na polu elektromobilności, uzupełniając ofertę pojazdów zasilanych prądem, reprezentowanych na razie przez miejski model e.

Wymiarami auto uplasuje się w pobliżu SUV-ów segmentu B rzucając wyzwanie takim propozycjom jak Peugeot e-2008 czy Hyundai Kona Electric. I choć technikalia pozostają nieznane, nieoficjalnie wiadomo, że mogą być podobne jak w przypadku e:NS1 i e:NP1 stworzonych na rynek chiński. Oznacza to akumulator o pojemności 68,8 kWh pozwalający przejechać do 500 km na jednym ładowaniu. Brzmi optymistycznie. Czas pokaże, jak będzie w rzeczywistości.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona