WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Elektryczny SUV Hondy debiutuje w Chinach. Podobno trafi także do nas

Honda zaprezentowała niewielkiego SUV-a z napędem elektrycznym, który niebawem ma trafić na azjatycki rynek. Zgodnie z zapowiedziami, powinniśmy spodziewać się go również w Europie.

Atrakcyjna stylistyka i spory zasięg - tak zapowiada się nowa hondaAtrakcyjna stylistyka i spory zasięg - tak zapowiada się nowa honda
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Honda
Aleksander Ruciński

Honda e:NS1 i e:NP1 to nowa propozycja dostępna w dwóch wariantach, które mają różnić się charakterem. Auta w pierwszej kolejności zadebiutują w Chinach, lecz Honda nie wyklucza również europejskiej oferty.

Wszystko dlatego, że model jest reprezentantem popularnego segmentu, który ma coraz więcej elektrycznych przedstawicieli na Starym Kontynencie. Mowa chociażby o Peugeocie e-2008 czy Hyundaiu Kona Electric.

Co ciekawe, nowość Hondy stanowi rozwinięcie konceptu e:Concept, co widać już na pierwszy rzut oka. Wersja produkcyjna zyskała dodatkową parę drzwi, ma też mniejsze felgi, ale przednia część nadwozia nie zmieniła się znacząco. Dobrze, gdyż dzięki temu twarz e:NS1/e:NP1 prezentuje się naprawdę atrakcyjnie.

Prawdę mówiąc, wygląda prawie jak nowy HR-V, co nie powinno dziwić, bo to niemal bliźniacze konstrukcje, a różnice dotyczą głównie zastosowanego napędu.

Honda e:NS1
Honda e:NS1 © mat. prasowe / Honda

Dużą różnicą w stosunku do konceptu jest też brak bocznych kamer, które miały zastąpić lusterka. Taki patent znajdziemy np. w małej Hondzie e, lecz najwyraźniej w większym modelu postanowiono z niego zrezygnować.

Choć póki co Honda nie pochwaliła się zdjęciami wnętrza, wiadomo, że będzie ono mocno cyfrowe. Główną rolę odegrają tu wyświetlacze, z czego główny ma mieć 15-calową przekątną. Całkiem imponująco zapowiadają się również wartości dotyczące napędu, który w zależności od wersji wygeneruje 180 lub 201 KM. Akumulator pomieści natomiast 68,8 kWh, co ma przełożyć się na nawet 500 km zasięgu.

Skąd wiadomo, że opisywana propozycja może trafić do Europy? Nie wyklucza tego sam Jean-Marc Streng, szef brytyjskiego oddziału Hondy, który w wywiadzie dla "Auto Express" przyznał, że nowy elektryk jest w planach na 2023 rok. Oznacza to, że potencjalni chętni muszą uzbroić się w cierpliwość.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona