Honda ZR-V jedzie do Europy. Nowa hybryda wypełni lukę między dwoma SUV-ami

Model, który niedawno zadebiutował w USA pod nazwą HR-V, trafi do Europy jako ZR-V, plasując się gamie pomiędzy "naszym" HR-V i większym CR-V. Brzmi dość skomplikowanie, ale biorąc pod uwagę obecne rynkowe trendy, ma sens.

W USA to HR-V. U nas ma być oferowana jako ZR-VW USA to HR-V. U nas ma być oferowana jako ZR-V
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Honda
Aleksander Ruciński

O tym, że Honda szykuje kolejnego SUV-a dla Europy, wiemy nie od dziś. Przedstawiciele marki potwierdzili to oficjalnie podczas premiery nowego Civica. Teraz poinformowali, czego powinniśmy się spodziewać.

Auto, które otrzyma nazwę ZR-V, będzie SUV-em segmentu C, który uplasuje się w europejskiej gamie pomiędzy modelami HR-V i CR-V. Zgodnie z komunikatem prasowym pod maskę trafi hybryda e:HEV, która najprawdopodobniej będzie jedynym napędem dostępnym w tym modelu.

To ten sam zestaw co w nowym Civicu oparty na dwulitrowym benzyniaku wspomaganym silnikiem elektrycznym, o łącznej mocy 180 KM. Wybór nie dziwi, gdyż zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami oba modele łączy całkiem sporo - są oparte na tej samej platformie.

Tak ma wyglądać oznaczenie modelu
Tak ma wyglądać oznaczenie modelu © mat. prasowe / Honda

Jakby tego było mało, ZR-V ma już za sobą oficjalny debiut, choć w USA i pod zupełnie inną nazwą. Tam to HR-V. Wygląd europejskiego wydania może różnić się w detalach, co nie zmienia faktu, że ogólna prezencja nie jest już żadną tajemnicą.

Więcej szczegółów powinniśmy poznać bliżej premiery. Zgodnie z zapowiedziami auto ma trafić do naszych salonów dopiero w 2023 roku. Chętni muszą więc uzbroić się w cierpliwość.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona