WAŻNE
TERAZ

Najnowsze dane o inflacji. Tego nie było od dawna

Hyundai Ioniq 6 wyceniony w Polsce. Ile trzeba zapłacić za samochód roku?

Elektryczny Ioniq 6 lub – jak kto woli – Światowy Samochód Roku, oficjalnie wjeżdża do polskich salonów. Klienci muszą przygotować się na spore wydatki.

Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6
Źródło zdjęć: © Autokult | Hyundai
Aleksander Ruciński

Hyundai Ioniq 6 – dane techniczne

Nowy reprezentant serii Ioniq mocno różni się od swojego starszego brata oznaczanego cyfrą 5. Zamiast kanciastych linii mamy bardzo opływowe kształty owocujące współczynnikiem oporu powietrza 0,21. Szóstka jest też większa – ma 4885 mm długości i aż 2990 mm rozstawu osi. Wygodnie zmieści więc cztery osoby i sporo bagażu – 401 litrów w tylnym kufrze i dodatkowe 45 litrów w przednim.

Hyundai Ioniq 6 – ceny wersji napędowych

  • 2WD 229 KM 77 kWh – od 284 900 zł
  • 4WD 325 KM 77 kWh – od 304 900 zł

Jak widać, klienci mogą wybierać spośród dwóch opcji napędu. Pierwsza jest skierowana do osób, którym zależy przede wszystkim na zasięgu – maksymalna deklarowana wartość to aż 610 km. W drugim przypadku przejedziemy nieco mniej, bo 580 km, choć z lepszymi osiągami. Pierwsza wersja robi setkę w 7 sekund. Druga w 5,1 sekundy.

Wybór nie powala, a jeśli chodzi o wyposażenie, jest jeszcze skromniejszy. W ofercie przewidziano na razie tylko jeden wariant. Nazywa się Uniq i nie daje powodów do narzekań. Poza oczywistościami, dostaniemy tu m.in. indukcyjną ładowarkę do smartfona, pełny pakiet systemów wsparcia kierowcy, pełne oświetlenie LED, audio Bose czy rozbudowane multimedia. Lista opcji ogranicza się natomiast do lakierów i pakietu Tech zawierającego cyfrowe lusterka wsteczne.

Chętni mogą już składać zamówienia na nowego Ioniqa. Biorąc pod uwagę wygląd pojazdu, parametry i wyposażenie, zainteresowanie powinno być spore.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀