Hyundai Ioniq 6 wyceniony w Polsce. Ile trzeba zapłacić za samochód roku?

Elektryczny Ioniq 6 lub – jak kto woli – Światowy Samochód Roku, oficjalnie wjeżdża do polskich salonów. Klienci muszą przygotować się na spore wydatki.

Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6
Źródło zdjęć: © Autokult | Hyundai
Aleksander Ruciński

Hyundai Ioniq 6 – dane techniczne

Nowy reprezentant serii Ioniq mocno różni się od swojego starszego brata oznaczanego cyfrą 5. Zamiast kanciastych linii mamy bardzo opływowe kształty owocujące współczynnikiem oporu powietrza 0,21. Szóstka jest też większa – ma 4885 mm długości i aż 2990 mm rozstawu osi. Wygodnie zmieści więc cztery osoby i sporo bagażu – 401 litrów w tylnym kufrze i dodatkowe 45 litrów w przednim.

Hyundai Ioniq 6 – ceny wersji napędowych

  • 2WD 229 KM 77 kWh – od 284 900 zł
  • 4WD 325 KM 77 kWh – od 304 900 zł

Jak widać, klienci mogą wybierać spośród dwóch opcji napędu. Pierwsza jest skierowana do osób, którym zależy przede wszystkim na zasięgu – maksymalna deklarowana wartość to aż 610 km. W drugim przypadku przejedziemy nieco mniej, bo 580 km, choć z lepszymi osiągami. Pierwsza wersja robi setkę w 7 sekund. Druga w 5,1 sekundy.

Wybór nie powala, a jeśli chodzi o wyposażenie, jest jeszcze skromniejszy. W ofercie przewidziano na razie tylko jeden wariant. Nazywa się Uniq i nie daje powodów do narzekań. Poza oczywistościami, dostaniemy tu m.in. indukcyjną ładowarkę do smartfona, pełny pakiet systemów wsparcia kierowcy, pełne oświetlenie LED, audio Bose czy rozbudowane multimedia. Lista opcji ogranicza się natomiast do lakierów i pakietu Tech zawierającego cyfrowe lusterka wsteczne.

Chętni mogą już składać zamówienia na nowego Ioniqa. Biorąc pod uwagę wygląd pojazdu, parametry i wyposażenie, zainteresowanie powinno być spore.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie