Hyundai Ioniq 6 zaskoczył zasięgiem. Rzeczywistość okazała się lepsza niż dane producenta

Elektryczny Ioniq 6 trafił na amerykański rynek w listopadzie ubiegłego roku. W danych homologacyjnych dotyczących zasięgu na jednym ładowaniu producent wskazał 340 mil. Testy EPA wykazały jednak, że w rzeczywistości jest jeszcze lepiej.

Hyundai Ioniq 6Hyundai Ioniq 6
Źródło zdjęć: © Autokult | Filip Buliński
Aleksander Ruciński

EPA to amerykańska agencja ochrony środowiska przeprowadzająca niezależne testy zużycia paliwa i energii. Ich wyniki niejednokrotnie rozjeżdżają się z obietnicami producentów. Najczęściej na niekorzyść klienta. W przypadku Ioniqa 6 było jednak inaczej.

Jak wynika z oficjalnych danych technicznych Hyundaia, jednosilnikowy Ioniq 6 z akumulatorem o pojemności 77,4 kWh powinien przejechać na jednym ładowaniu 340 mil lub – jak kto woli – 547 km. W testach EPA udało się jednak pokonać 361 mil (580 km).

Spora w tym zasługa doskonałej aerodynamiki – współczynnik oporu wynosi zaledwie 0,22. Co ciekawe, w wersji na rynek koreański jest on jeszcze niższy – za sprawą kamer zastępujących lusterka wynosi 0,21.

Auto niebawem powinno zawitać także do europejskich salonów. Zainteresowanie klientów jest spore. W rodzimej Korei model zebrał 37 tys. zamówień w zaledwie 24 godziny. Czas pokaże, czy u nas będzie równie popularny.

Wybrane dla Ciebie

Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS