Hyundai Ioniq 6 już bez tajemnic. W końcu znamy moc i zasięg

Po pierwszych zdjęciach i zapowiedziach w końcu przyszedł czas na oficjalną premierę. Ioniq 6 właśnie zadebiutował w całej okazałości, odsłaniając przy okazji wnętrze oraz specyfikację techniczną. Ta jest całkiem imponująca.

Ioniq 6 prezentuje się bardzo nowocześnieIoniq 6 prezentuje się bardzo nowocześnie
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Hyundai
Aleksander Ruciński

Elektryczny Ioniq 6 będzie oferowany w kilku wariantach różniących się mocą napędu, pojemnością akumulatora, a co za tym idzie, także zasięgiem, który w topowych odmianach wyniesie nawet 610 km na jednym ładowaniu.

Zacznijmy jednak od podstawowego wariantu z akumulatorem o pojemności 53 kWh i jednym silnikiem o mocy 218 KM umieszczonym nad tylną osią. Taki zestaw powinien zużywać średnio 14 kWh/100 km, stając się jednym z najoszczędniejszych elektryków na rynku.

Co ważne, będzie też opcja pozwalająca zajechać dalej, w postaci tego samego napędu, lecz połączonego z akumulatorem 77,4 kWh, co ma owocować wspomnianym, ponad 600-kilometrowym zasięgiem. To zasługa nie tylko wydajności samych podzespołów, ale i dopracowanej aerodynamiki - współczynnik oporu nadwozia Ioniqa 6 wynosi zaledwie 0,21.

Hyundai IONIQ 6
Hyundai IONIQ 6 © mat. prasowe / Hyundai

Póki co rolę najmocniejszego wariantu ma pełnić dwusilnikowa wersja z napędem na cztery koła generująca 325 KM mocy i 605 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwoli na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w czasie 5,1 sekundy. Nieoficjalnie wiadomo, że planach jest też sportowy wariant N, który dołączy do gamy później.

Warto jednak wspomnieć, że już w standardowym wydaniu klienci dostaną system EV Performance Tune-up pozwalający niemal dowolnie regulować czułość pedału przyspieszenia czy rekuperacji. Tym, co zwraca uwagę, jest również obsługa mocnych ładowarek 350 kW, pozwalających uzupełnić energię w baterii z 10 do 80 proc. w zaledwie 18 minut.

Hyundai IONIC 6
Hyundai IONIC 6 © mat. prasowe / Hyundai

Jakby tego było mało, Ioniq 6 może też służyć jako źródło prądu dla zewnętrznych urządzeń, pod warunkiem, że kupimy adapter pozwalający na podłączanie domowych urządzeń, takich jak chociażby projektory czy sprzęt audio.

Na pierwszy rzut oka auto nie wydaje się przesadnie duże. To zasługa łagodnych linii. W rzeczywistości jednak jest całkiem spore - mierzy 4855 mm długości, 1880 mm szerokości ,1495 mm wysokości i ma aż 2950 mm rozstawu osi, co oznacza, że przestrzeni w kabinie raczej nie zabraknie.

Hyundai IONIQ 6
Hyundai IONIQ 6 © mat. prasowe / Hyundai

Sama kabina jest równie futurystyczna co karoseria. Pierwsze skrzypce gra tu 12-calowy system inforozrywki. Uwagę zwraca też ambientowe oświetlenie z możliwością zmiany kolorystyki. Ciekawym dodatkiem są także opcjonalne fotele Relaxation Comfort z automatycznym dostosowaniem pozycji podczas przerwy, np. przy ładowarce.

Jeśli chodzi o materiały, większość z nich pochodzi z recyklingu - np. butelek PET czy sieci rybackich. Warto wspomnieć także o aspektach praktycznych jak np. podstawka pod laptopa na konsoli centralnej czy liczne systemy wsparcia kierowcy pozwalające bardziej się zrelaksować w trakcie podróży.

Dokładną specyfikację na nasz rynek powinniśmy poznać przed końcem roku. Zainteresowanych raczej nie zabraknie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/18] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy