ID.7 GTX Tourer to najmocniejsze kombi w historii Volkswagena

Volkswagen ID.7 ledwie co zadebiutował w nadwoziu Tourer, a już doczekał się ostrego wydania GTX. To wariant, który łączy praktyczność ze sportowymi osiągami. Fani szybkich kombi powinni być zadowoleni.

Volkswagen ID.7 Tourer GTXVolkswagen ID.7 Tourer GTX
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | ingo barenschee, volkswagen
Aleksander Ruciński

ID.7 Tourer to elektryczny odpowiednik Passata. Właśnie debiutuje w wydaniu GTX, które do praktyczności i przestrzeni dorzuca również garść emocji. Wszystko za sprawą dwóch elektrycznych silników o łącznej mocy 340 KM.

Słabszy zamontowano nad przednią, a mocniejszy nad tylną osią. Kierowcy mogą więc liczyć na tylnonapędową charakterystykę prowadzenia przy jednoczesnym wsparciu napędu na 4 koła, gdy zajdzie taka potrzeba.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

Volkswagen wykorzystał tu akumulator o pojemności 91 kWh. Nie wiemy, jak dokładnie taka wartość przekłada się na zasięg. Znamy za to obsługiwaną moc ładowania wynoszącą 200 kW. Producent nie dzieli się też czasami przyspieszeń. Producent zdradza za to, że ID.7 GTX jest w stanie ciągnąć przyczepę o masie 1400 kg, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

Volkswagen ID.7 GTX Tourer
Volkswagen ID.7 GTX Tourer © Materiały prasowe | ingo barenschee, volkswagen

Pozostałe liczby też wypadają nieźle — szczególnie 605 litrów bagażnika w standardowym układzie i 1714 litrów po złożeniu kanapy. Wszystko to zamknięte w całkiem ładnie narysowanym nadwoziu, w wersji GTX przyozdobionym w pakiet aerodynamiczny i 20-calowe felgi (w opcji nawet 21 cali).

GTX to nie tylko sportowy wariant, ale i najwyższa wersja wyposażenia modelu ID.7. Dodatków więc nie zabraknie. W szczególności tych z zakresu multimediów i łączności. Volkswagen chwali się przede wszystkim asystentem głosowym IDA zintegrowanym z ChatemGPT, jak również aplikacją Wellness sterującą oświetleniem, ogrzewaniem, fotelami, dźwiękiem i szklanym dachem w taki sposób, by zapewnić relaks i wytchnienie.

Volkswagen ID.7 GTX Tourer
Volkswagen ID.7 GTX Tourer © Materiały prasowe | ingo barenschee, volkswagen

Więcej o zaletach ID.7 GTX przekonamy się w najbliższych miesiącach, gdy auto trafi na rynek. Dowiemy się też, ile trzeba za to wszystko zapłacić. Póki co znamy jedynie cenę ID.7 Fastback, która startuje od kwoty 276 690 zł.

  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 Tourer GTX
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
  • Volkswagen ID.7 GTX Tourer
[1/25] Volkswagen ID.7 GTX Tourer Źródło zdjęć: Materiały prasowe | ingo barenschee, volkswagen
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy