ID. Buzz California póki co się nie pojawi, bo przeciętny kierowca nie mógłby nim jeździć

Decyzja o przerwaniu prac nad wprowadzeniem kampera opartego na elektrycznym minivanie wynika z obaw dotyczących wagi i zasięgu baterii.

Niemiecki producent zaprezentuje koncept nowej Californii podczas zbliżających się targów Caravan SalonNiemiecki producent zaprezentuje koncept nowej Californii podczas zbliżających się targów Caravan Salon
Źródło zdjęć: © Volkswagen

Niemiecki portal Edison, powołując się na rzecznika Volkswagena, podaje, że w pełni elektryczne auto z odpowiednim wyposażeniem i pasażerami mogłoby przekroczyć wagę 3,5 tony, a to w konsekwencji zmuszałoby europejskich kierowców do posiadania prawa jazdy kategorii C1. Choć Unia Europejska pracuje nad zmianą dopuszczalnej masy całkowitej samochodów elektrycznych z 3,5 do 4,25 tony przy prawie jazdy kategorii B, to póki co niemiecki producent nie podejmie ryzyka wprowadzenia kampera na rynek w obawie o kiepską sprzedaż.

Kolejnym problemem dla ID. Buzz California ma być zasięg. Volkswagen mógłby nie osiągnąć zadowalających wyników na tej płaszczyźnie ze względu na obecne ograniczenia technologii akumulatorów. Producent będzie zatem korzystać z obecnego multivana siódmej generacji jako bazy dla nadchodzącego kampera california z hybrydowym napędem typu plug-in., którego model koncepcyjny zadebiutuje na targach Caravan Salon w niemieckim Düsseldorfie w dniach 25 sierpnia – 3 września 2023 roku. Pojazd ma wejść do produkcji w roku 2024.

Mimo problemów Volkswagen zapewnił, że nie zrezygnuje z projektu ID. Buzz California i intensywnie nad nim pracuje. Firma zdementowała jednak plotki, jakoby produkcja pojazdu miała się rozpocząć w 2025 roku. Volkswagen zdaje sobie sprawę z zapotrzebowania na lepsze akumulatory i stara się rozwiązać problemy techniczne z pomocą QuantumScape. Ich celem jest opracowanie ogniwa półprzewodnikowego, które mogłoby zmniejszyć wagę pojazdów typu BEV bez poświęcania zasięgu.

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny