Jaguar ma pomysł. Jaki? Sprytny: nie będzie sprzedawał aut

Jeśli celem dyrektorów Jaguara jest całkowite zaoranie tej marki, to są na jak najlepszej drodze. Rawdon Glover, dyrektor firmy, potwierdził, że aut w salonach po prostu nie będzie, ale plany na przyszłość są ambitne.

Jaguar F-TypeJaguar F-Type
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański

Po rewelacyjnym, elektrycznym modelu I-Pace (zdobył tytuł Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2019), ekipa z Solihull strasznie się pogubiła. Zrezygnowano z flagowej limuzyny, a zauroczenie elektromobilnością było tak silne, że w życie wszedł plan usunięcia z gamy silników spalinowych. Cel był jasny: w 2025 roku ładujemy, nie tankujemy.

W międzyczasie rynek trochę się zmienił, a Jaguar zrezygnował z produkcji praktycznie całej gamy modelowej. Nic, oprócz F-Pace’a, nie przynosiło zysków. Duży SUV jeszcze jest w salonach, ale to już jego ostania prosta.

Tymczasem premiera elektrycznego, flagowego GT dopiero nadchodzi. Będzie miała miejsce w grudniu. Zanim auto zostanie wdrożone do produkcji, może się okazać, że przez rok salony Jaguara nie będą oferowały jakiegokolwiek nowego modelu.

Nadchodzący model ma być całkowitym zaskoczeniem dla branży – wiadomo już, że będzie czteromiejscowym GT bez tylnej szyby, za to z ceną na sześć cyfr (oczywiście w euro). Jaguar ma w planach konkurowanie z Bentleyem czy Rolls-Roycem.

Glover stwierdził, że "nasze produkty i ich następne generacje zmienią to, w jaki sposób postrzegany jest cały sektor".

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci