Kia zdradziła oficjalny zasięg EV9. Jest przyzwoicie

Chociaż Koreańczycy już jakiś czas temu zaprezentowali swojego nowego elektrycznego SUV-a, niektóre szczegółowe dane techniczne, takie jak zasięg, wciąż pozostawały tajemnicą. Teraz proces homologacji EV9 wreszcie dobiegł końca. W najmocniejszej 384-konnej odmianie kia przejedzie 505 km. Komu zależy na większym dystansie, musi wybrać słabszą wersję.

Kia EV9Kia EV9
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | FILIP/BLANK
Filip Buliński

Kia EV9 jest nie tylko kolejnym krokiem elektryfikacyjnym Koreańczyków, ale także następnym produktem, który ma przyczynić się do zmiany wizerunku marki. Firma na poważnie bierze tym modelem na celownik marki z segmentu premium. I to nie tylko w teorii, bowiem ceny auta zaczynają się od niemałej kwoty 324 tys. zł.

O ile wcześniej kwota tłumaczona była m.in. bogatym wyposażeniem, teraz podparta jest także zasięgiem, który w końcu został oficjalnie potwierdzony przez markę. W najbardziej wydajnej wersji Earth, Kia EV9 przejedzie według normy WLTP nawet 563 km. To niezły wynik, jak na 5-metrowego SUV-a zdolnego zabrać na pokład siedem osób i sporo bagażu.

W tym przypadku kierowca będzie miał do dyspozycji tylko jeden, tylny silnik, który generuje 203 KM. W najmocniejszej 384-konnej odmianie z napędem na cztery koła, samochód według zapewnień producenta wciąż będzie mógł przejechać ponad 500 km. Dokładnie 505 km. W przypadku obu aut montowany jest akumulator o pojemności 99,8 kWh.

Imponujące są także możliwości ładowania auta. Dzięki 800-woltowej instalacji, EV9 może przyjąć prąd stały o mocy do 240 kW, dzięki czemu uzupełnienie energii z 10 do 80 proc. zajmuje 24 minuty. Z kolei zwiększenie zasięgu o 249 km ma zająć 15 minut.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem