Kia zdradziła oficjalny zasięg EV9. Jest przyzwoicie

Chociaż Koreańczycy już jakiś czas temu zaprezentowali swojego nowego elektrycznego SUV-a, niektóre szczegółowe dane techniczne, takie jak zasięg, wciąż pozostawały tajemnicą. Teraz proces homologacji EV9 wreszcie dobiegł końca. W najmocniejszej 384-konnej odmianie kia przejedzie 505 km. Komu zależy na większym dystansie, musi wybrać słabszą wersję.

Kia EV9Kia EV9
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | FILIP/BLANK
Filip Buliński

Kia EV9 jest nie tylko kolejnym krokiem elektryfikacyjnym Koreańczyków, ale także następnym produktem, który ma przyczynić się do zmiany wizerunku marki. Firma na poważnie bierze tym modelem na celownik marki z segmentu premium. I to nie tylko w teorii, bowiem ceny auta zaczynają się od niemałej kwoty 324 tys. zł.

O ile wcześniej kwota tłumaczona była m.in. bogatym wyposażeniem, teraz podparta jest także zasięgiem, który w końcu został oficjalnie potwierdzony przez markę. W najbardziej wydajnej wersji Earth, Kia EV9 przejedzie według normy WLTP nawet 563 km. To niezły wynik, jak na 5-metrowego SUV-a zdolnego zabrać na pokład siedem osób i sporo bagażu.

W tym przypadku kierowca będzie miał do dyspozycji tylko jeden, tylny silnik, który generuje 203 KM. W najmocniejszej 384-konnej odmianie z napędem na cztery koła, samochód według zapewnień producenta wciąż będzie mógł przejechać ponad 500 km. Dokładnie 505 km. W przypadku obu aut montowany jest akumulator o pojemności 99,8 kWh.

Imponujące są także możliwości ładowania auta. Dzięki 800-woltowej instalacji, EV9 może przyjąć prąd stały o mocy do 240 kW, dzięki czemu uzupełnienie energii z 10 do 80 proc. zajmuje 24 minuty. Z kolei zwiększenie zasięgu o 249 km ma zająć 15 minut.

Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥