Kia zdradziła oficjalny zasięg EV9. Jest przyzwoicie

Chociaż Koreańczycy już jakiś czas temu zaprezentowali swojego nowego elektrycznego SUV-a, niektóre szczegółowe dane techniczne, takie jak zasięg, wciąż pozostawały tajemnicą. Teraz proces homologacji EV9 wreszcie dobiegł końca. W najmocniejszej 384-konnej odmianie kia przejedzie 505 km. Komu zależy na większym dystansie, musi wybrać słabszą wersję.

Kia EV9Kia EV9
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | FILIP/BLANK
Filip Buliński

Kia EV9 jest nie tylko kolejnym krokiem elektryfikacyjnym Koreańczyków, ale także następnym produktem, który ma przyczynić się do zmiany wizerunku marki. Firma na poważnie bierze tym modelem na celownik marki z segmentu premium. I to nie tylko w teorii, bowiem ceny auta zaczynają się od niemałej kwoty 324 tys. zł.

O ile wcześniej kwota tłumaczona była m.in. bogatym wyposażeniem, teraz podparta jest także zasięgiem, który w końcu został oficjalnie potwierdzony przez markę. W najbardziej wydajnej wersji Earth, Kia EV9 przejedzie według normy WLTP nawet 563 km. To niezły wynik, jak na 5-metrowego SUV-a zdolnego zabrać na pokład siedem osób i sporo bagażu.

W tym przypadku kierowca będzie miał do dyspozycji tylko jeden, tylny silnik, który generuje 203 KM. W najmocniejszej 384-konnej odmianie z napędem na cztery koła, samochód według zapewnień producenta wciąż będzie mógł przejechać ponad 500 km. Dokładnie 505 km. W przypadku obu aut montowany jest akumulator o pojemności 99,8 kWh.

Imponujące są także możliwości ładowania auta. Dzięki 800-woltowej instalacji, EV9 może przyjąć prąd stały o mocy do 240 kW, dzięki czemu uzupełnienie energii z 10 do 80 proc. zajmuje 24 minuty. Z kolei zwiększenie zasięgu o 249 km ma zająć 15 minut.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki