Klienci szturmują salony, a Tesla obniża ceny. Najpopularniejsze auto w Europie tanieje
Najpopularniejszym nowym autem w Europie w 2023 roku okazał się elektryk. Tesla Model Y wyprzedziła Dacię Sandero i Volkswagena T-Roca. W kolejnych miesiącach wyniki mogą być jeszcze lepsze, gdyż producent właśnie obniżył ceny.
19.01.2024 | aktual.: 22.01.2024 16:52
Czy tego chcemy, czy nie, auta na prąd są coraz popularniejsze. Trudno o lepszy przykład niż wynik Tesli Model Y, którą zgodnie z danymi Dataforce, w 2023 roku wybrało 254 822 klientów. To historyczny wynik i dowód na to, że elektryczny crossover świetnie przyjął się na Starym Kontynencie.
Nawet lepiej niż budżetowa Dacia Sandero czy Volkswagen T-Roc. Nie oznacza to jednak, że spalinówki są w odwrocie. Zresztą, spójrzcie na listę TOP 20 i oceńcie sami.
Najpopularniejsze nowe auta w Europie w 2023 roku
Miejsce | Model | Wynik w 2023 | Wynik w 2022 |
1 | Tesla Model Y | 254,822 | 137,608 |
2 | Dacia Sandero | 235,893 | 200,736 |
3 | VW T-Roc | 206,438 | 180,909 |
4 | Renault Clio | 202,942 | 143,293 |
5 | Peugeot 208 | 194,376 | 206,986 |
6 | Opel Corsa | 188,662 | 163,861 |
7 | VW Golf | 184,279 | 177,386 |
8 | Toyota Yaris Cross | 176,685 | 136,959 |
9 | VW Tiguan | 174,267 | 149,023 |
10 | Skoda Octavia | 161,784 | 112,776 |
11 | Ford Puma | 159,778 | 136,976 |
12 | Toyota Yaris | 158,838 | 175,562 |
13 | Hyundai Tucson | 158,831 | 150,728 |
14 | Peugeot 2008 | 158,571 | 140,826 |
15 | Dacia Duster | 156,556 | 149,323 |
16 | Kia Sportage | 152,342 | 137,378 |
17 | Citroen C3 | 146,008 | 143,467 |
18 | Nissan Qashqai | 145,476 | 115,980 |
19 | Renault Captur | 145,078 | 135,066 |
20 | VW Polo | 139,761 | 113,567 |
Jak nietrudno zauważyć, Tesla Model Y jest nie tylko najpopularniejszym autem w Europie, ale i jedynym elektrykiem na liście. Żaden inny samochód na baterie nie załapał się do pierwszej dwudziestki. Na wieszczenie rewolucji jest więc zdecydowanie za wcześnie.
Będzie taniej
Jedną z przyczyn sukcesu tesli jest bez wątpienia atrakcyjny stosunek ceny do oferowanych osiągów, wyposażenia i rodzaju napędu. Za około 200 tys. zł trudno znaleźć coś równie sensownego. Jakby tego było mało, Tesla właśnie zdecydowała się obniżyć ceny
Kwota, jaką obecnie trzeba zapłacić za bazowy Model Y RWD, to 194 990 zł. To 30 tys. zł mniej niż dotychczas. Jeszcze wyższe obniżki przewidziano dla wyższych wariantów — wersję Long Range AWD kupimy za 224 990 zł (35 tys. zł mniej) a Performance AWD za 247 990 zł (obniżka o 34 tys. zł). Nie zdziwcie się więc, jeśli Model Y utrzyma pozycję lidera także w 2024 roku.