Kolejna marka ogranicza inwestycje w elektromobilność. Powodem niski popyt

Japońska Honda oficjalnie poinformowała o zmianie strategii dotyczącej elektryfikacji. Producent porzuca dotychczasowy cel jakim był 30-procentowy udział elektryków w sprzedaży przed 2030 rokiem, uznając go za nierealny.

Honda ZR-V kontra Mazda CX-30Honda zmienia plany
Źródło zdjęć: © Autokult | Maciej Skrzyński
Aleksander Ruciński

We wtorek, 20 maja Honda Motor opublikowała komunikat, w którym informuje, że ogranicza inwestycje w pojazdy elektryczne z uwagi na spowolnienie popytu. Zamiast tego firma skupi się na hybrydach, które cieszą się stale rosnącą popularnością.

Tym samym Honda porzuca dotychczasowy cel, jakim było uzyskanie 30-procentowego udziału aut elektrycznych w całkowitym wolumenie sprzedaży przed 2030 rokiem.

- Naprawdę trudno jest odczytać rynek, ale w tej chwili przewidujemy, że pojazdy elektryczne będą stanowić około jednej piątej do tego czasu - powiedział dyrektor generalny Toshihiro Mibe na konferencji prasowej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Honda CR-V - prawdziwa dobra zmiana

Honda planuje wprowadzić na rynek 13 modeli hybrydowych nowej generacji na całym świecie w ciągu czterech lat od 2027 r. W tej chwili sprzedaje ponad tuzin modeli hybrydowych na całym świecie.

Opracuje również system hybrydowy dla modeli o dużych rozmiarach, który planuje wprowadzić na rynek w drugiej połowie dekady.

Producent samochodów ma zamiar sprzedać od 2,2 do 2,3 miliona pojazdów hybrydowych do 2030 r., co stanowi ogromny wzrost w porównaniu z 868 000 sprzedanych w zeszłym roku.

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny