Kosmiczny van debiutuje w Polsce. Jest ogromny i nie szokuje ceną

Podczas gdy wydawało się, że vany są już passe, Hyundai nie porzucił jeszcze tego segmentu. Oto Staria, czyli duży, prawdziwie rodzinny model z Korei Płd., który właśnie debiutuje w Polsce. Cena? Niższa, niż może ci się wydawać.

Hyundai Staria HEV 2024Hyundai Staria HEV 2024
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Hyundai
Filip Buliński

Zamiast kolejnego, niewiele wnoszącego SUV-a, Hyundai wprowadza na polski rynek model Staria. To van, który rozgościł się już m.in. w Niemczech. Niestety w przeciwieństwie do naszych zachodnich sąsiadów, u nas nie doświadczymy diesla pod maską. W Polsce przewidziano jedynie hybrydę bazującą na 1,6-litrowym silniku benzynowym z turbo o mocy łącznej 225 KM i momencie równym 367 Nm.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Test: Audi R8 - pożegnanie króla

Staria, dzięki długości aż 5255 mm, będzie mogła przewieźć od 7 do nawet 9 osób, mieszcząc przy tym aż do 831 litrów bagaży. Jej ceny startują od 199 900 zł - tyle samo co za nowe Santa Fe. Nie jest to wiele, biorąc pod uwagę chociażby fakt, że mniejszy Volkswagen Multivan startuje z poziomu 215 tys. zł. I to bez VAT. Co gorsze dla niemieckiego przedstawiciela, Hyundai oferuje przy tym bogate wyposażenie.

Hyundai Staria HEV 2024
Hyundai Staria HEV 2024 © Materiały prasowe | Hyundai

Wersje wyposażenia Hyundaia Starii

  • Smart – od 199 900 zł – w podstawie dostaniemy m.in. 3-strefową klimatyzację, podgrzewane przednie fotele i kierownicę, kamerę cofania z przednimi i tylnymi czujnikami parkowania, LED-owe reflektory, indukcyjną ładowarkę, łączność z Apple Car Play i Android Auto.
  • Smart Business – od 217 900 zł – tutaj otrzymamy dodatkowo elektrycznie sterowane, przesuwne drzwi boczne, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, przesuwne szyby boczne tylnych drzwi oraz 18-calowe felgi.
  • Smart VIP – od 232 900 zł – w tej wersji możemy liczyć dodatkowo na system kamer 360 stopni, asystenta jazdy autostradowej, kamerę pokazującą widok w martwym polu, wentylowane fotele, skórzaną tapicerkę oraz podgląd na tylną kanapę wyświetlany na ekranie.
  • Luxury – od 252 900 zł – ta wersja jako jedyna konfigurowana jest dla siedmiu osób, co oznacza, że pasażerowie podróżujący w drugim rzędzie mogą liczyć na obszerne, rozkładane fotele indywidualne. Z przodu z kolei między fotelami do dyspozycji kierowcy jest konsola ze schowkami i portami USB-C. Oprócz tego dostajemy wykończenie nadwozia w kolorze czarnym lub mosiężnym, tapicerkę ze skóry Nappa, nastrojowe oświetlenie, rolety tylnych okien oraz nagłośnienie Bose.
  • Hyundai Staria HEV 2024
  • Hyundai Staria HEV 2024
  • Hyundai Staria HEV 2024
  • Hyundai Staria HEV 2024
  • Hyundai Staria HEV 2024
  • Hyundai Staria HEV 2024
[1/6] Hyundai Staria HEV 2024 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Hyundai
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy