Nowy Hyundai Santa Fe © WP | Tomasz Budzik

Pierwsza jazda: Hyundai Santa Fe – wrażenie gwarantowane

Tomasz Budzik

O tym samochodzie z pewnością nie da się powiedzieć, że nie przyciąga uwagi. Rodzinny SUV sprawia, że trudno przejść obok niego obojętnie. Ryzykowny krok stylistyczny nie jest jednak jedynym, co koreański samochód ma do zaoferowania. To świetnie przemyślana konstrukcja, która dla części potencjalnych nabywców ma jednak i wadę.

Wyróżnić się to nie wszystko

Hyundai stworzył nową generację Santa Fe przede wszystkim z myślą o amerykańskim kliencie. Choć za oceanem auto będzie uchodzić za raczej niewielkie, u nas optyka jest zupełnie inna. Rodzinny wóz, który w 2000 r. debiutował pierwszą generacją o długości 4,5 m, dziś, w piątej odsłonie, mierzy już 4,83 m. To sporo, a jeśli mielibyśmy ocenić koreańskiego SUV-a jedynie na podstawie wyglądu, to wydałby się on jeszcze większy. Pudełkowate nadwozie skutecznie przyciąga wzrok i wyróżnia spośród potoku sunących ulicami aut. Wygląd Santa Fe sprawia wrażenie solidności i wręcz architektonicznego rozmachu.

Nie każdemu taka koncepcja stylistyczna odpowiada. Kontrowersje dodatkowo rosną, gdy spojrzymy na tył samochodu. Nie jest on zakończony mniej lub bardziej łagodnie opadającą tylną szybą, lecz pionową ścianą na końcu linii dachu. Z tyłu Santa Fe może więc przywodzić na myśl dostawczaka czy nawet przyczepę. Stylistom Hyundaia nie można odmówić odwagi, bo to z pewnością nie spodoba się każdemu. Z drugiej jednak strony może przekonać do siebie nietuzinkowością i w ten sposób zyskać grupę radykalnych miłośników auta.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele