Nowy Hyundai Santa Fe © WP | Tomasz Budzik

Pierwsza jazda: Hyundai Santa Fe – wrażenie gwarantowane

Tomasz Budzik

O tym samochodzie z pewnością nie da się powiedzieć, że nie przyciąga uwagi. Rodzinny SUV sprawia, że trudno przejść obok niego obojętnie. Ryzykowny krok stylistyczny nie jest jednak jedynym, co koreański samochód ma do zaoferowania. To świetnie przemyślana konstrukcja, która dla części potencjalnych nabywców ma jednak i wadę.

Wyróżnić się to nie wszystko

Hyundai stworzył nową generację Santa Fe przede wszystkim z myślą o amerykańskim kliencie. Choć za oceanem auto będzie uchodzić za raczej niewielkie, u nas optyka jest zupełnie inna. Rodzinny wóz, który w 2000 r. debiutował pierwszą generacją o długości 4,5 m, dziś, w piątej odsłonie, mierzy już 4,83 m. To sporo, a jeśli mielibyśmy ocenić koreańskiego SUV-a jedynie na podstawie wyglądu, to wydałby się on jeszcze większy. Pudełkowate nadwozie skutecznie przyciąga wzrok i wyróżnia spośród potoku sunących ulicami aut. Wygląd Santa Fe sprawia wrażenie solidności i wręcz architektonicznego rozmachu.

Nie każdemu taka koncepcja stylistyczna odpowiada. Kontrowersje dodatkowo rosną, gdy spojrzymy na tył samochodu. Nie jest on zakończony mniej lub bardziej łagodnie opadającą tylną szybą, lecz pionową ścianą na końcu linii dachu. Z tyłu Santa Fe może więc przywodzić na myśl dostawczaka czy nawet przyczepę. Stylistom Hyundaia nie można odmówić odwagi, bo to z pewnością nie spodoba się każdemu. Z drugiej jednak strony może przekonać do siebie nietuzinkowością i w ten sposób zyskać grupę radykalnych miłośników auta.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie