Lancia nie wytrzymała. Oto pierwsze oficjalne nagrania nowego Ypsilona

Chociaż przecieki dotyczące wyglądu nowej Lancii Ypsilon otrzymywaliśmy już od jakiegoś czasu, teraz zaserwowano nam danie główne. Włosi w końcu opublikowali wideo przedstawiające swój nowy model w pełnej okazałości!

Nowa Lancia Ypsilon po raz pierwszy pokazana w pełnej okazałości Nowa Lancia Ypsilon po raz pierwszy pokazana w pełnej okazałości
Źródło zdjęć: © YouTube | Lancia
Kamil Niewiński

Po wielu latach obietnic i oczekiwań, w 2023 r. Lancia nareszcie rozpoczęła swój program pod tytułem "Renesans". Jego celem było wskrzeszenie marki, która od lat w ofercie (i to tylko we Włoszech) miała tylko dość przestarzałego Ypsilona.

Ukazano bardzo futurystyczny i wywołujący wiele emocji samochód koncepcyjny Pu+Ra HPE, a także zapowiedziano dalsze ruchy. Wtedy też oficjalnie dowiedzieliśmy się, że nowa generacja znanego dość dobrze Ypsilona ujrzy światło dzienne w 2024 r.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM, 2017 - test AutoCentrum.pl #312

Oficjalną datę premiery wyznaczono zaś na 14 lutego 2024 r. i wszyscy spodziewaliśmy się, że będziemy musieli poczekać na walentynki, by ujrzeć pierwszy model Lancii w erze jej "Renesansu". Już w styczniu jednak w sieci zaczęły pojawiać się pierwsze zdjęcia bez kamuflażu i wiadome było, że tajemnicy nie uda się dochować.

Teraz jednak sami Włosi nie zdołali się powstrzymać i na mniej niż dwa tygodnie przed premierą pokazali wygląd nowej Lancii Ypsilon, a także zdradzili pierwsze szczegóły techniczne.

Wideo umieszczone na oficjalnym kanale YouTube marki jest zapowiedzią wersji Edizione Limitata Cassina, która została stworzona właśnie z firmą Cassina — włoskim przedsiębiorstwem specjalizującym się w produkcji mebli oraz w architekturze wnętrz. Tak, Lancia nadal stawia na to, by pasażerowie we wnętrzu jej aut czuli się jak w domu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

NUOVA LANCIA YPSILON EDIZIONE LIMITATA CASSINA. DIVENTA 1 DI 1906!

Nowy Ypsilon przemyca w swoim zewnętrznym designie zaskakująco wiele rozwiązań żywcem zaczerpniętych z Pu+Ra HPE. W oczy rzucają się przede wszystkim LED-owe pasy z przodu, charakterystyczne tylne lampy, mocne kontury w tylnej części auta oraz ogrom szczegółów w wykończeniu wnętrza. Trzeba przyznać, że w środku Ypsilon prezentuje się znakomicie! I tak, są fizyczne przyciski, chociaż toną w morzu ekranów.

Ypsilon, jak wszystkie nowe Lancie, jest samochodem elektrycznym. Wiemy póki co, że zasięg ma wynosić 403 km, a pojemność akumulatora będzie wynosić prawdopodobnie 54 kWh.

Wersja przygotowana we współpracy z Cassiną będzie edycją limitowaną i zostanie wyprodukowana w zaledwie 1906 egzemplarzach na cześć roku założenia Lancii. Wszystkie sztuki z tego rozdania będą ponumerowane, a także będą mieć swój unikalny certyfikat.

Można jednak śmiało założyć, że ukazany Ypsilon w limitowanej wersji nie będzie zbyt wiele różnić się od tego, który ujrzy światło dzienne podczas oficjalnej premiery 14 lutego 2024 r.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem