Lancia wskrzesi model Gamma. Będzie sportbackiem, a nie crossoverem

Lancia do 2028 roku ma zamiar wprowadzić na rynek trzy nowe modele. Wiemy już, że pierwsza w kolejce jest nowa generacja modelu Ypsilon. Teraz zaś poznaliśmy więcej szczegółów dotyczących nadchodzącego flagowca.

Lancia Pu+Ra HPE ConceptLancia Pu+Ra HPE Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lancia
Kamil Niewiński

W ostatnich tygodniach Lancia generuje wokół siebie naprawdę wiele szumu. Nie powinno to przesadnie dziwić – jeżeli marka, która chyliła się ku upadkowi, nagle powstaje praktycznie z martwych, wręcz musi to wywołać spore zainteresowanie. Ostatnio mieliśmy okazję zobaczyć nowy model koncepcyjny Pu+Ra HPE. Teraz zaś uchylono rąbka tajemnicy w kontekście planowanego na 2026 rok flagowca.

Przez dłuższy czas mówiło się, że Lancia planuje stworzenie w przeciągu następnych lat trzech nowych aut. Pierwszym ma być nowa generacja modelu Ypsilon, która na rynek wejdzie już w 2024 roku. Następnie możemy spodziewać się modelu flagowego, najprawdopodobniej crossovera, a na koniec, w 2028 roku, hatchbacka Delta fani motorsportu z pewnością dobrze tę nazwę kojarzą.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Włoskie piękności w Paryżu

Dyrektor generalny Lancii Luca Napolitano przyznał jednak, że koncepcja uległa nieco zmianie. Pierwotnie Lancia Aurelia, bo tak miało się nazywać auto z debiutem planowanym na 2026 rok, miała być kompaktowym crossoverem. Teraz jednak wiemy, że tak nie będzie. Przede wszystkim zmieniona została nazwa modelu flagowiec Lancii będzie nosił imię Gamma.

Dodatkowo nie będzie on crossoverem, a 5-drzwiowym fastbackiem, co ma być nawiązaniem do pierwotnej Gammy produkowanej na przełomie lat 70. i 80. XX wieku. Samochód ma na rynku rywalizować z takimi pojazdami, jak BMW Serii 3 czy Alfa Romeo Giulia, a jego zasięg ma oscylować w okolicach aż 700 km. Ma być również najbardziej ekskluzywnym modelem włoskiej marki.

Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟