Lancia wskrzesi model Gamma. Będzie sportbackiem, a nie crossoverem

Lancia do 2028 roku ma zamiar wprowadzić na rynek trzy nowe modele. Wiemy już, że pierwsza w kolejce jest nowa generacja modelu Ypsilon. Teraz zaś poznaliśmy więcej szczegółów dotyczących nadchodzącego flagowca.

Lancia Pu+Ra HPE ConceptLancia Pu+Ra HPE Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lancia
Kamil Niewiński

W ostatnich tygodniach Lancia generuje wokół siebie naprawdę wiele szumu. Nie powinno to przesadnie dziwić – jeżeli marka, która chyliła się ku upadkowi, nagle powstaje praktycznie z martwych, wręcz musi to wywołać spore zainteresowanie. Ostatnio mieliśmy okazję zobaczyć nowy model koncepcyjny Pu+Ra HPE. Teraz zaś uchylono rąbka tajemnicy w kontekście planowanego na 2026 rok flagowca.

Przez dłuższy czas mówiło się, że Lancia planuje stworzenie w przeciągu następnych lat trzech nowych aut. Pierwszym ma być nowa generacja modelu Ypsilon, która na rynek wejdzie już w 2024 roku. Następnie możemy spodziewać się modelu flagowego, najprawdopodobniej crossovera, a na koniec, w 2028 roku, hatchbacka Delta fani motorsportu z pewnością dobrze tę nazwę kojarzą.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Włoskie piękności w Paryżu

Dyrektor generalny Lancii Luca Napolitano przyznał jednak, że koncepcja uległa nieco zmianie. Pierwotnie Lancia Aurelia, bo tak miało się nazywać auto z debiutem planowanym na 2026 rok, miała być kompaktowym crossoverem. Teraz jednak wiemy, że tak nie będzie. Przede wszystkim zmieniona została nazwa modelu flagowiec Lancii będzie nosił imię Gamma.

Dodatkowo nie będzie on crossoverem, a 5-drzwiowym fastbackiem, co ma być nawiązaniem do pierwotnej Gammy produkowanej na przełomie lat 70. i 80. XX wieku. Samochód ma na rynku rywalizować z takimi pojazdami, jak BMW Serii 3 czy Alfa Romeo Giulia, a jego zasięg ma oscylować w okolicach aż 700 km. Ma być również najbardziej ekskluzywnym modelem włoskiej marki.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie