Lancia wskrzesi model Gamma. Będzie sportbackiem, a nie crossoverem

Lancia do 2028 roku ma zamiar wprowadzić na rynek trzy nowe modele. Wiemy już, że pierwsza w kolejce jest nowa generacja modelu Ypsilon. Teraz zaś poznaliśmy więcej szczegółów dotyczących nadchodzącego flagowca.

Lancia Pu+Ra HPE ConceptLancia Pu+Ra HPE Concept
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Lancia
Kamil Niewiński

W ostatnich tygodniach Lancia generuje wokół siebie naprawdę wiele szumu. Nie powinno to przesadnie dziwić – jeżeli marka, która chyliła się ku upadkowi, nagle powstaje praktycznie z martwych, wręcz musi to wywołać spore zainteresowanie. Ostatnio mieliśmy okazję zobaczyć nowy model koncepcyjny Pu+Ra HPE. Teraz zaś uchylono rąbka tajemnicy w kontekście planowanego na 2026 rok flagowca.

Przez dłuższy czas mówiło się, że Lancia planuje stworzenie w przeciągu następnych lat trzech nowych aut. Pierwszym ma być nowa generacja modelu Ypsilon, która na rynek wejdzie już w 2024 roku. Następnie możemy spodziewać się modelu flagowego, najprawdopodobniej crossovera, a na koniec, w 2028 roku, hatchbacka Delta fani motorsportu z pewnością dobrze tę nazwę kojarzą.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Włoskie piękności w Paryżu

Dyrektor generalny Lancii Luca Napolitano przyznał jednak, że koncepcja uległa nieco zmianie. Pierwotnie Lancia Aurelia, bo tak miało się nazywać auto z debiutem planowanym na 2026 rok, miała być kompaktowym crossoverem. Teraz jednak wiemy, że tak nie będzie. Przede wszystkim zmieniona została nazwa modelu flagowiec Lancii będzie nosił imię Gamma.

Dodatkowo nie będzie on crossoverem, a 5-drzwiowym fastbackiem, co ma być nawiązaniem do pierwotnej Gammy produkowanej na przełomie lat 70. i 80. XX wieku. Samochód ma na rynku rywalizować z takimi pojazdami, jak BMW Serii 3 czy Alfa Romeo Giulia, a jego zasięg ma oscylować w okolicach aż 700 km. Ma być również najbardziej ekskluzywnym modelem włoskiej marki.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje