Lexus RZ 450e będzie pierwszym takim autem w gamie. Zasięg robi wrażenie

Lexus, który docelowo ma stać się w pełni elektryczną marką Toyoty, pochwalił się kilkoma szczegółami dotyczącymi modelu RZ 450e. To pierwszy samochód tego producenta zaprojektowany od podstaw do zasilania prądem.

Trudno mieć wątpliwości, jaka to markaTrudno mieć wątpliwości, jaka to marka
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Lexus
Aleksander Ruciński

O tym, że Lexus na dobre idzie w elektromobilność, dowiedzieliśmy się podczas strategicznej konferencji Toyoty, 14 grudnia 2021 roku. Pierwszym krokiem do całkowitego przejścia na prąd będzie SUV — RZ 450e, który zadebiutuje w 2022 roku. Już dziś jednak nie ma przed nami zbyt wielu tajemnic.

Pierwszy lexus zaprojektowany od podstaw jako elektryk, stylistycznie nawiązuje do spalinowych aut marki, choć jego przód nie jest przyozdobiony ogromną atrapą chłodnicy. Styliści zadbali jednak o odpowiednie detale — ostre linie nie pozostawiają wątpliwości, z czym mamy do czynienia.

Nietrudno zauważyć, że kształty produkcyjnego RZ 450e zostały nieco złagodzone w stosunku do konceptu LF-Z pokazanego kilka miesięcy temu. Wąskie reflektory wyglądają bardziej konwencjonalnie, a nadkola nie są już tak muskularne.

Lexus RZ 450e - zapowiedź
Lexus RZ 450e - zapowiedź © mat. prasowe / Lexus

Najważniejsze z punktu widzenia klientów są jednak parametry elektrycznego napędu. Jak się okazuje, będzie to podobne rozwiązanie jak w Subaru Solterra i Toyocie bZ4x, co oznacza dwusilnikową konfigurację, po jednym na każdą z osi. Dzięki systemowi torque vectoring prowadzenie ma być dynamiczne i emocjonujące.

Największe wrażenie robi jednak maksymalny zapowiadany zasięg, który wynosi aż 600 km. Taka wartość z akumulatora o pojemności 90 kWh? Nieźle. Niebawem powinniśmy przekonać się, na ile jest to zgodne z prawdą. Choć wciąż nie znamy konkretnej daty debiutu, wiadomo, że premierę zaplanowano na 2022 rok.

Lexus RZ 450e - zapowiedź
Lexus RZ 450e - zapowiedź © mat. prasowe / Lexus

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie