Mazda podała ceny Yarisa, czyli nowej Dwójki. Z hybrydą taniej niż bez

Najnowsza Mazda 2 z napędem hybrydowym, czyli Toyota Yaris ze zmienionym znaczkiem, została wyceniona przez polskiego importera wyjątkowo atrakcyjnie. Jeśli więc myślisz o zakupie Yarisa, warto wybrać się do salonu Mazdy.

Mazda 2 HybridMazda 2 Hybrid
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Mazda
Marcin Łobodziński
8

Auto będzie można zamawiać już na początku lutego. Cennik został opublikowany, choć jeszcze nie znajdziecie go na stronie importera. Startuje z poziomu 79 900 zł. Tyle kosztuje najtańsza wersja. Dla porównania, Toyota Yaris Hybrid kosztuje od 81 700 zł (i to jest cena po skreśleniu wyższej, cokolwiek to oznacza).

Gdzie tkwi haczyk? Oczywiście w wyposażeniu. Mazda oferuje kilka pakietów dla dwóch z trzech wersji, natomiast Toyota ma aż pięć wersji wyposażenia, a także liczne opcje i pakiety. Różnica w cenie podstawowej jest symboliczna, natomiast samochody można konfigurować na różne sposoby.

Mazda 2 Hybrid
Mazda 2 Hybrid © fot. mat. prasowe/Mazda

Przykładowo w Mazdzie można dokupić do bazowej wersji klimatyzację dwustrefową zawartą w Pakiecie Plus. Kosztuje 4500 zł i zawiera łącznie 11 wartościowych opcji. Po dodaniu tego pakietu auto kosztuje 84 400 zł.

Za wyposażoną w dwustrefową klimę Toyotę Yaris zapłacicie 93 500 zł, oczywiście odpowiednio lepiej wyposażoną, z większymi felgami. Swoją drogą Mazda oferuje maksymalnie 16 cali, a Toyota aż 18 cali.

Inne są też ceny lakierów, więc zawsze gdzieś to się bilansuje tak, że auta wychodzą podobnie, ale nie da się ich w 100 proc. bezpośrednio porównać. Zatem różnice pomiędzy tymi modelami to różnice głównie w ofercie i dopasowaniu do klienta. Suzuki Swace, czyli Toyota Corolla, w niektórych opcjach i przy konkretnych potrzebach klienta wypada atrakcyjniej lub mniej atrakcyjnie od Corolli. Tu jest podobnie.

Na koniec ciekawostka. Zwykła Mazda 2, czyli ta oryginalna, pozostaje jeszcze w ofercie, ale wersja bazowa z 90-konnym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów jest droższa o 1000 zł od 116-konnej odmiany hybrydowej.

Wybrane dla Ciebie

Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Pierwsza jazda: Ford Ranger PHEV - przeciera szlaki dosłownie i w przenośni
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Polska premiera MGS5 EV – z ochotą na duży kawałek tortu
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Pierwsza jazda: Renault 4 E-Tech - trochę brakło odwagi
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Niemcy zmieniają zdanie. Jednak jeszcze pojeździmy na benzynie
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Oto nowy Nissan Leaf. Kolejna generacja wpisuje się w rynkowy standard
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Pierwsza jazda: Audi Q6 Sportback e-tron i Audi A5 e-hybrid - specjalnie dla nas
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu