Mazda podała ceny Yarisa, czyli nowej Dwójki. Z hybrydą taniej niż bez

Najnowsza Mazda 2 z napędem hybrydowym, czyli Toyota Yaris ze zmienionym znaczkiem, została wyceniona przez polskiego importera wyjątkowo atrakcyjnie. Jeśli więc myślisz o zakupie Yarisa, warto wybrać się do salonu Mazdy.

Mazda 2 HybridMazda 2 Hybrid
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Mazda
Marcin Łobodziński

Auto będzie można zamawiać już na początku lutego. Cennik został opublikowany, choć jeszcze nie znajdziecie go na stronie importera. Startuje z poziomu 79 900 zł. Tyle kosztuje najtańsza wersja. Dla porównania, Toyota Yaris Hybrid kosztuje od 81 700 zł (i to jest cena po skreśleniu wyższej, cokolwiek to oznacza).

Gdzie tkwi haczyk? Oczywiście w wyposażeniu. Mazda oferuje kilka pakietów dla dwóch z trzech wersji, natomiast Toyota ma aż pięć wersji wyposażenia, a także liczne opcje i pakiety. Różnica w cenie podstawowej jest symboliczna, natomiast samochody można konfigurować na różne sposoby.

Mazda 2 Hybrid
Mazda 2 Hybrid © fot. mat. prasowe/Mazda

Przykładowo w Mazdzie można dokupić do bazowej wersji klimatyzację dwustrefową zawartą w Pakiecie Plus. Kosztuje 4500 zł i zawiera łącznie 11 wartościowych opcji. Po dodaniu tego pakietu auto kosztuje 84 400 zł.

Za wyposażoną w dwustrefową klimę Toyotę Yaris zapłacicie 93 500 zł, oczywiście odpowiednio lepiej wyposażoną, z większymi felgami. Swoją drogą Mazda oferuje maksymalnie 16 cali, a Toyota aż 18 cali.

Inne są też ceny lakierów, więc zawsze gdzieś to się bilansuje tak, że auta wychodzą podobnie, ale nie da się ich w 100 proc. bezpośrednio porównać. Zatem różnice pomiędzy tymi modelami to różnice głównie w ofercie i dopasowaniu do klienta. Suzuki Swace, czyli Toyota Corolla, w niektórych opcjach i przy konkretnych potrzebach klienta wypada atrakcyjniej lub mniej atrakcyjnie od Corolli. Tu jest podobnie.

Na koniec ciekawostka. Zwykła Mazda 2, czyli ta oryginalna, pozostaje jeszcze w ofercie, ale wersja bazowa z 90-konnym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów jest droższa o 1000 zł od 116-konnej odmiany hybrydowej.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie