Mercedes-Benz EQB to 7-miejscowy elektryk dla rodziny. Jego akumulatory powstaną w Polsce

Mercedes zaprezentował 3 nowe elektryczne modele. Obok luksusowego EQS i kompaktowego EQA jest jeszcze praktyczny, 7-miejscowy SUV EQB. Ma być rodzinnym elektrykiem, ale pozwala na niezbyt dalekie wypady za miasto.

Mercedes-Benz EQBMercedes-Benz EQB
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Daimler
Marcin Łobodziński

Zasadniczo EQB nie różni się od wariantu spalinowego GLB. Ma bardzo zbliżone wymiary zewnętrzne. Jest co prawda o 5 cm dłuższy, ale to wynika ze zmienionych zderzaków. Swoją drogą te przypominają mniejszego EQA. Rozstaw osi jest identyczny.

Wymiary wewnętrzne (jak również kształty) też się nie różnią, poza bagażnikiem, który stracił 75 l po zamontowaniu akumulatora trakcyjnego. Teraz ma 495 litrów zamiast 570 l. O kolejne 10 litrów spada pojemność dla wersji 7-miejscowej. Mowa o przestrzeni w konfiguracji minimalnej, więc to i tak sporo.

Rodzinny elektryk

To dość ciekawe, że Mercedes zdecydował się w ogóle na elektryczny wariant 7-miejscowy. Świadczy to o bardzo poważnym podejściu do elektryfikacji, gdyż sugeruje to pełnoprawne auto rodzinne, w tym wycieczkowe.

Jak sugerują zdjęcia prasowe, to SUV na prąd, którym można wyjechać na wycieczkę nie tylko za miasto, ale i gdzieś w odosobnione miejsce czy do pracy w plenerze. Z tym może być kłopot, bo poza miastem trudno o ładowarkę.

Mercedes-Benz EQB
Mercedes-Benz EQB © fot. mat. prasowe / Daimler

Otóż na Europę (auto miało premierę w Chinach) przewidziano na razie akumulator produkowany w fabryce w Jaworze o pojemności 66,5 kWh. Oznacza to, że zasięg wyniesie pewnie około 300-350 km, choć producent podaje 419 km w trybie pomiaru WLTP. Maksymalny prąd ładowania to 100 kW, co oznacza, że naładowanie akumulatora z poziomu 10 do 80 proc. zajmie ok. 30 minut.

Nie zmienia to faktu, że zabierając na pokład rodzinę, zwłaszcza małe dzieci, trzeba będzie bardzo dobrze zaplanować trasę, by obyła się bez niespodzianek, i nie planować jej ponad realny zasięg, szczególnie w Polsce, gdzie ładowarek jest mało. W innym przypadku podróż może okazać się męcząca dla maluchów.

Mercedes-Benz EQB
Mercedes-Benz EQB © fot. mat. prasowe / Daimler

Premiera u nas

Samochód zadebiutuje jeszcze w tym roku na rynku europejskim. Maksymalna moc wersji AMG to 292 KM, a producent przewiduje układy napędowe z napędem na przednią oś, jak i na cztery koła.

Przewidziane są wersje z większą baterią na długie dystanse, ale na razie nie podano więcej szczegółów. Być może wówczas auto będzie oferowane już w konfiguracji 5-miejscowej.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/42] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie