Mercedes-Benz EQC wyceniony. Jest tańszy od konkurentów
W pełni elektryczny Mercedes EQC trafił na polski rynek i już znamy jego cenę. Jest konkurentem Audi e-trona oraz Jaguara I-Pace'a – samochodu roku Wirtualnej Polski.
17.05.2019 | aktual.: 13.03.2023 14:09
Mercedes-Benz EQC korzysta z elektrycznego układu napędowego z dwoma silnikami, po jednym przy każdej z osi. Dzięki temu auto jest czteronapędowe, a połączenie obu silników daje maksymalną moc 300 kW (408 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 760 Nm.
Osiągi te są dość podobne do dwóch wspomnianych konkurentów, ale nieco ich przewyższające. Przykładowo Jaguar I-Pace ma napęd o mocy 400 KM. Audi e-tron legitymuje się mocą 360 KM. Wszystkie te samochody mają też po dwa silniki, więc i napędy na obie osie.
Mercedes osiągami plasuje się pomiędzy nimi. Przyspieszenie do setki trwa 5,1 s. Jaguar potrzebuje 4,8 s, natomiast Audi 6,6 s. Obaj konkurenci rozwijają prędkość 200 km/h, ale Mercedes rozpędza się do 180 km/h.
Jeśli jednak chodzi o potencjał w zasięgu, to zwycięzcą może być Audi e-tron ze swoim akumulatorem 95 kWh. Bateria Jaguara I-Pace oferuje 90 kWh, a Mercedesa EQC 80 kWh.
Cena Mercedesa EQC
Najnowsze dzieło niemieckiej marki wyceniono na 328 300 zł za wersję podstawową. I pod tym względem Mercedes wygrywa. Audi e-tron kosztuje od 342 800 zł, natomiast za Jaguara trzeba zapłacić 356 600 zł. Warto w tym miejscu podkreślić, że brytyjskie auto jest w tym gronie najmniejsze.
Jeszcze wracając do EQC - za 364 500 zł dostępna jest wersja EQC 400 European Edition, a najbogatszy wariant, czyli EQC 400 4Matic Edition 1886, kosztuje od 367 600 zł.