Mercedes EQA 4Matic debiutuje w Polsce. Ceny nie są dużo wyższe niż w przednionapędowej wersji

Po debiucie najmniejszego elektrycznego mercedesa przyszedł czas na jego odmianę z napędem na 4 koła – EQA 300 4Matic i EQA 350 4Matic. Różnica cenowa między nimi a standardowym modelem nie jest tak duża, jak można by się tego spodziewać.

Mercedes EQA 4Matic wjeżdża do polskich salonówMercedes EQA 4Matic wjeżdża do polskich salonów
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Mercedes
Filip Buliński

Początek kariery najmniejszego elektryka z gwiazdą można uznać za całkiem udany – przednionapędowy EQA 250 od lutego 2021 r. znalazł już ponad 20 tys. właścicieli. Czas więc na kolejne wersje, tym razem z dołożonym przy tylnej osi nowo opracowanym silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi.

Mercedes EQA 300 4Matic i EQA 350 4Matic mają kolejno 228 KM i 390 Nm oraz 292 KM i 520 Nm, co gwarantuje im osiągnięcie pierwszej setki w 7,7 sekundy oraz w 6 sekund. Prędkość maksymalna pozostaje niezmiennie na poziomie 160 km/h. Niezmieniona względem przednionapędowej wersji jest także pojemność akumulatorów, która wynosi 66,5 kWh, ale pozwala według cyklu WLTP przejechać 430 km (o 6 km więcej niż EQA 250).

Mercedes EQA 4Matic
Mercedes EQA 4Matic © fot. mat. prasowe/Mercedes

Mercedes EQA 4Matic – ceny dla wersji silnikowych

  • EQA 300 4MATIC (228 KM) - od 222 800 zł
  • EQA 350 4MATIC (292 KM) - od 235 300 zł

Oznacza to, że najtańsza wersja z napędem na 4 koła jest o 22,9 tys. zł droższa od odmiany przednionapędowej. Biorąc pod uwagę korzyści w postaci napędu, wyższej mocy i lepszych osiągów, różnica wydaje się niewygórowana.

Wersje wyposażenia Mercedesa EQA 4Matic

  • Linia Progressive – w skład wyposażenia wchodzą m.in. LED-owe reflektory, elektrycznie sterowana klapa bagażnika, 18-calowe felgi, wielofunkcyjna, skórzana kierownica, kamera cofania, inteligentna nawigacja, nastrojowe oświetlenie z 64 odcieniami czy pokładowa ładowarka AC o mocy 11 kW.
  • Linia Electric Art – 4033 zł – w skład tej linii wchodzą podświetlane listwy progowe, specjalne podświetlenie wnętrza efektem spirali, sportowa kierownica oraz dwukolorowa tapicerka.
  • Linia AMG – 15 262 zł - poza tym, co zostało wcześniej wymienione, kierowca otrzyma galwanizowane manetki przy kierownicy, stylizację AMG oraz dywaniki podłogowe AMG.
  • Edition 1 – 36 548 zł – w skład tej wersji wchodzą dodatki z linii Electric Art, a ponadto otrzymamy 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego, ekran cyfrowych zegarów o tej samej przekątnej, asystenta martwego pola, projektor loga, przyciemniane szyby z funkcją termoizolacji, podgrzewane przednie siedzenia, w pełni skórzaną tapicerkę, czarne relingi dachowe, stylizację AMG z 20-calowymi felgami oraz specjalne dywaniki podłogowe.

Możliwy jest także wybór jednego z następujących pakietów:

  • Advantage – 9784 zł – zawiera wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 10,25 cala oraz ekran cyfrowych zegarów o tej samej przekątnej, rozszerzony pakiet parkowania, asystenta martwego pola oraz lusterka boczne z projekcją loga na podłożu.
  • Premium – 15 211 zł – w skład pakietu wchodzi dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, rozszerzona rzeczywistość systemu multimedialnego, system dostępu bezkluczykowego, podgrzewane przednie siedzenia oraz ładowarka indukcyjna.
  • Premium Plus – 27 606 zł – w tym pakiecie otrzymamy ponadto panoramiczny dach, system kamer 360 stopni, nagłośnienie Burmester oraz elektrycznie sterowany fotel kierowcy i pasażera z pamięcią ustawień.

Mercedes zapowiada jednocześnie, że to nie koniec gamy EQA i planuje niebawem wprowadzić także wersje z większym zasięgiem.

Wybrane dla Ciebie
Nowe zasady programu NaszEauto. Bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto. Bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli