Mercedes EQE SUV wyceniony w Polsce. Ile trzeba zapłacić za elektryczny luksus?

EQS SUV doczekał się nieco mniejszego, choć zbliżonego technicznie brata. EQE SUV, bo o nim mowa, właśnie wjeżdża do polskich salonów. Cena nie jest niska. Chętni muszą przygotować się na spore wydatki.

Mercedes EQE SUVMercedes EQE SUV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes
Aleksander Ruciński

429 700 zł – taka kwota otwiera cennik elektrycznego Mercedesa EQE SUV-a. Co prawda auto kosztuje zauważalnie mniej od większego EQS-a (591 491 zł), ale wciąż trudno mówić o atrakcyjnej cenie. Co dostaniemy w zamian?

Przede wszystkim bogate wyposażenie i elektryczny napęd o mocy 292 KM zapewniający niezłe osiągi i spory zasięg – do 581 km na jednym ładowaniu. Chętni na więcej mają do wyboru jeszcze trzy warianty. Wszystkie z akumulatorami o pojemności 90 kWh.

Mercedes EQE SUV – ceny minimalne wersji silnikowych

  • EQE 350+ 292 KM – od 429 700 zł
  • EQE 350 4MATIC 292 KM – od 443 000 zł
  • EQE 500 4MATIC 408 KM – od 465 200 zł
  • EQE 43 4MATIC 476 KM – od 535 299 zł

Jak przystało na Mercedesa, już standardowe wyposażenie nie daje powodów do narzekań. Dostaniemy tu m.in. 19-calowe felgi, ambientowe oświetlenie wnętrza, tapicerkę Artico, automatyczną klimatyzację, rozbudowane multimedia MBUX czy systemy wsparcia kierowcy.

Chętni mogą jednak dopłacić do dodatkowych pakietów. Jeśli chodzi o linie wyposażenia zewnętrznego, do wyboru jest pakiet AMG za 19 572 zł lub pakiet Night wyceniany na 4317 zł. Więcej dzieje się w kabinie.

Za 16 204 zł można dokupić pakiet Electric Art Advanced Plus, zawierający bezkluczykowy dostęp, 20-calowe felgi, wysokiej klasy system audio czy dodatkowe porty USB.

Dalej, za 53 592 zł mamy pakiet Electric Art Premium zawierający m.in. dach panoramiczny, system nagłośnienia Burmester, system parkowania z kamerą 360 stopni i asystenta jazdy.

Najwyższy zestaw to Premium Plus wyceniany na 104 306 zł, z projekcyjnymi światłami, skórzaną tapicerką, wyświetlaczem Head Up, skrętną tylną osią, dodatkowym wyciszeniem wnętrza czy oświetleniem otoczenia pojazdu. Tradycyjnie dla Mercedesa nietrudno jest więc wywindować bazową cenę do zauważalnie wyższych poziomów.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie