Mercedes EQS SUV wyceniony w Polsce. Jest zauważalnie droższy niż sedan

Mercedes uzupełnił gamę elektrycznych flagowców o kolejny model. Do sedanów EQE i EQS dołącza luksusowy SUV. Chętni na ten model muszą mieć naprawdę gruby portfel.

Mercedes EQS SUVMercedes EQS SUV
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mercedes
Aleksander Ruciński

To, że EQS SUV jest droższy od zwykłego EQS-a raczej nie dziwi. Za masywniejsze nadwozie i wyższą pozycję za kierownicą trzeba dopłacić blisko 60 tys. zł. Cennik EQS SUV-a otwiera bowiem kwota 590 800 zł.

W zamian dostaniemy "bazową" odmianę 450+ z 360-konnym napędem na tylną oś i deklarowanym zasięgiem na poziomie 633 km. Wszystko to przy całkiem niezłych osiągach - sprint do setki trwa 6,7 sekundy.

Chętni na więcej mogą wybrać także odmianę 450 4MATIC o takiej samej mocy, za to z napędem na cztery koła poprawiającym osiągi, lecz obniżającym zasięg - odpowiednio 6 sekund i 597 km. Na szczycie gamy znajdziemy natomiast 544-konne wydanie EQS SUV 580 4MATIC pozwalające osiągać setkę w 4,6 sekundy i przejechać do 593 km na jednym ładowaniu.

Mercedes EQS SUV
Mercedes EQS SUV © mat. prasowe / Mercedes

Mercedes EQS SUV - ceny minimalne wersji napędowych:

  • EQS SUV 450+ 360 KM - od 590 800 zł,
  • EQS SUV 450 4MATIC - od 608 800 zł,
  • EQS SUV 580 4MATIC - od 736 300 zł.

Jeśli chodzi o wyposażenie, klasycznie dla Mercedesa, jest ono bogate już w standardowym wydaniu Electric Art. Chętni mogą jednak zdecydować się także na opcjonalne pakiety - np. AMG kosztujący dodatkowe 23 036 zł. Lista opcji jest przebogata, więc przekroczenie kwoty 900 tys. zł nie powinno być problemem.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie