Auta zalegają na placu. Klienci nie chcą Chargera na prąd

Model R/T znika z linii Charger Daytona – jedyną opcją elektrycznego Chargera pozostaje teraz Scat Pack. Decyzja podyktowana jest spadkiem sprzedaży i nadejściem spalinowego Chargera Sixpack.

Dodge Charger Daytona R/TDodge Charger Daytona R/T
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Dodge
Aleksander Ruciński
8

Serwis Mopar Insiders donosi, że Dodge zdecydował się usunąć z oferty model Charger Daytona w wersji R/T na 2026 rok. Oznacza to, że chętni na elektrycznego Chargera będą skazani na wyższy wariant Scat Pack.

W pierwszym kwartale 2025 roku Dodge sprzedał jedynie 1 947 egzemplarzy elektrycznych Chargerów w wersjach R/T i Scat Pack. Bazowy wariant sprzedaje się naprawdę słabo. Na placach dealerów zalega obecnie około 3 500 sztuk wydania R/T.

Charger Daytona R/T, choć podstawowy w gamie, oferował imponujące 496 KM z dwóch silników elektrycznych. Przyspieszenie do 100 km/h zajmowało mu nieco ponad 4 sekundy, a zasięg wynosił 308 mil według EPA. Z kolei Scat Pack dysponuje mocą 670 KM, pokonuje ćwierć mili w połowie 11 sekund, ale jego zasięg spada do 241 mil. Cena Scat Packa po uwzględnieniu ulgi podatkowej 7 500 dolarów wynosi około 60 000 dolarów, podczas gdy R/T kosztował poniżej 50 000 dolarów z tą ulgą.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tak się żegna legendę. Fabryka Dodge'a Vipera posłuży za muzeum

Mimo to, wierni fani Chargera i marki Dodge nie wykazywali dużego zainteresowania elektromobilnością. Wobec zbliżającej się premiery spalinowego, czterodrzwiowego Chargera Sixpack, decyzja o wycofaniu podstawowej wersji elektrycznego Chargera wydaje się uzasadniona. Choć dokładne ceny Chargera Sixpack nie są jeszcze znane, prawdopodobnie zajmie on miejsce w przedziale cenowym obecnego R/T.

Nie wiadomo, jak nabywcy spragnieni silników HEMI zareagują na nowego sześciocylindrowego Chargera. Jedynymi opcjami silnikowymi będą standardowa lub wysoko wydajna wersja 3,0-litrowego, podwójnie doładowanego rzędowego sześciocylindrowca, generującego odpowiednio 420 lub 550 KM. To więcej niż poprzednie wersje HEMI, z wyjątkiem 6,4-litrowego SRT 392 i doładowanego Hellcata.

Jak pokazuje przykład marki RAM, większa moc nie zawsze przekłada się na wyższą sprzedaż. Oczekuje się, że Dodge wkrótce ujawni szczegóły dotyczące gamy Chargera na 2026 rok.

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców